Senaste nytt

Lite långsam servering i BA Club Europe Stockholm - London

Jag flög BA780/BA781 till London senaste dagarna och blev lite förvånad över hur lång tid det tog att få första drycken och matservering. Det är ju en ganska kort flygning och ändå tog det 55 minuter till första dryck (BA781) och 1:15 till maten var serverad.

Jag satt på 5D och det visade sig vara ofördelaktigt för serveringen började på 5K och gick framåt, vände och jag fick mat och dryck sist.

Det borde vara hyggligt enkelt att ta en dryckesbeställning innan takeoff och komma ut med dryckerna /nötter individuellt strax efter takeoff.

Jag kanske är för skadad av F/C longhaul service?
 

JensE

Medlem
Normalt enligt mina erfarenheter så brukar serveringen komma igång inom 10 minuter efter att lampan för säkerhetsbälte släckts.
Och då kör man båda gångarna samtidigt (front to back). Verkar som i ditt fall att dom bara körde en vagn?

Först kommer en dryckesrunda och sedan kommer maten.
 
Normalt enligt mina erfarenheter så brukar serveringen komma igång inom 10 minuter efter att lampan för säkerhetsbälte släckts.
Och då kör man båda gångarna samtidigt (front to back). Verkar som i ditt fall att dom bara körde en vagn?

Först kommer en dryckesrunda och sedan kommer maten.

Det var ungefär samma mönster på båda mina flighter, därav tråden. Ja, endast en vagn. Det var en 767:a i båda fallen.
 

MarcusC

Medlem
Har även upplevt halvseg servering i C GOT-LHR ibland, ibland serveras fördrink. Ibland allt på samma gång mellan 30-40 min efter start..känns lite länge. Dock är detta snarare ett undantag än så länge men?!
 

kristerj

Medlem
Beror nog på besättningen. Jag åkte i torsdagskväll och då serverades fördrinken separat, sedan varmrätten med drycker. Dock så tog hela serveringen ca 1 tim 30 min, så det blev lite bråttom på slutet. Dock var det både en CSD och en purser ombord så hela bemötandet var verkligen på topp.
 

AABack2ARN

Medlem
Glömde såklart klocka serveringen på BA781 i fredags, men vill påstå att det inte tog så lång tid innan serveringen påbörjades (kanske 30 min). Men det var ingen dryckesservering innan maten utan den kom strax efter maten så några nötter var det inte tal om. Sedan en runda med te och kaffe (och champagne ;))

Maten (torsk med wasabipotatismos) var för övrigt riktigt god.
 

AABack2ARN

Medlem
@JensE: Är du säker på att det är en longhaul-maskin. Flightradar24 säger att det är G-BNWZ vilken enligt thebasource.com är en CY259-kärra, dvs euro-konfig. Tyvärr.
 
Toppen