Senaste nytt

Varför utsätter jag mig för detta?

011430121

Medlem
Jag har idag startat min 4: resa till BKK på ett år
3 av dem har varit med BA och en med TG.
Samtliga med BA har det varit strul med!
För ca 11 månader seda så blev hemresan över 3 timmar sen, tack vare medlemmar på BC så fick jag ersättning med 600€ (@agehall jag är fortfarande skyldig dig öl)

I slutet av juli blev min flygning från LHR til BKK 2 timmar se på grund av motor problem, resan från BKK till LHR inga problem, natuligt vis så blev anslutningen LHR-ARN ca 1 timme sen på grund av sent inkommande flyg från CPH.

Idag var jag bokad med en flygning från ARN-LHR klockan 10.40 blev om bokad till avgången runt klockan 12,00, fick meddelande om att den blev tidtabell ändrad med 5 minuter så MCT sprack och blev åter ingen ombokad, nu till BA 771 med avgång 07.15, perfekt flygning lämnade ARN 15 min före tidtabell och landade 20 minuter före på LHR.
Lång väntan här på LHR nästan 6 timmar skulle det ha blivit

Strax innan jag skall gå från Loungen på ARN så kommer ett SMS från BA att BA 009 är 90 minuter försenad, ord avgång 14.55 ny beräknad avgång 16.25!
Kommentar överflödig!

Undrar ni hur det var med TG flygningen, på tid till och med nästan 1 timme före tidtabellen ut.

I maj reste jag till NYC med BA, avisningsbilen på ARN körde in i maskinen, vi blev ca 2 timmar sena och missade ansluningen kom fram ca 2,5 timmar sent, denna händelse skall BA inte beskyllas för.

Lite övriga BA flygningar BA 781 när jag och @dok skulle träffa @xmit för att åka på Basturesan 90 minuter sena ut.

Förra sommaren reste jag med min pappa och från LHR med BA780 nästan 2 timmar sena på grund av teknik.

Har en ny resa till BKK ibörjan av januari, den är bokad med TG!
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Du har ju en jävla otur....

Dock borde det, förutsatt att det går en tidigare OW-flight till BKK gå att tjafsa till sig en ombokning. Alternativt att ta connection under MCT om de är 'snälla'. Här du riktig 'tur' nu så blir du 3 timmar sen och får 600 EUR...
 

011430121

Medlem
Du har ju en jävla otur....

Dock borde det, förutsatt att det går en tidigare OW-flight till BKK gå att tjafsa till sig en ombokning. Alternativt att ta connection under MCT om de är 'snälla'. Här du riktig 'tur' nu så blir du 3 timmar sen och får 600 EUR...
Har kollat om det går någon tidigare flygning, men icke.
 

Treo

Medlem
Lova att du aldrig aldrig tar samma flyg som jag o_O
Skämt åsido, tråkigt att höra och absolut något som gör att man funderar på att sluta använda ett bolag.

Själv har jag genom åren bara råkat ut för en handfull förseningar eller strul med BA (i år bara efter hot som stängde T2 på ARN, men det kan man knappast lasta BA för) och skulle kunna nämna flera bolag som varit mycket värre för mig ...
 

Senator

Moderator
Tyvärr heter problemet London - Heathrow Airport minst lika mycket som det heter British Airways. Men i ditt fall @011430121 är det irländarens fel, och då tänker jag inte på BAs f.d. och numera IAGs CEO Willie Walsh, men den ökände Murphy. Du verkar ha drabbats av dennes lag...

Jag har haft ett fall som du på tio försök..

Men det slår mig att BA är inget bra alternativ till BKK då tiderna är usla. Dock tillåter man routing via HKG eller SIN och det skulle jag gör eftersom tiderna är bättre och det finns flera alternativ, men framför annat flera TP och lite åkande med Cathay är alltid bra :)

Annars, ge upp och flyg LX eller LH First i stället..
 

henrik l

Medlem
Håller med fg talare, du måste ha haft ett jäkla oflyt. Inte för jag har så stort underlag, men jag har kört GOT-LHR-HKG ett antal gånger de senaste åren och det har peppar, peppar aldrig strulat. Nu senast var vi iofs ca 45 min sena till HKG. Eller så är det jag som har haft ett sanslöst flyt. Däremot har jag trots ganska få X2000 resor konstant lyckats bli försenad, men det är kanske inte så svårt:confused:
 

bstark

Medlem
Du är inte ensam, har förvisso inte många flygningar att gå på men min senaste så blev första benet försenat vilket gjorde att jag missade connection på LHR, även andra benet som jag blev ombokad på blev försenat så jag missade en andra connection i US.

Framöver kommer jag nog hålla mig borta från connections som ligger nära MCT när jag letar BA biljetter.

Sedan är det även en massa jobb med att få tillbaka sina 600€ och man får vänta länge.
De erkände t.om själva att de släpade efter ärenden, så vi är inte ensamma om detta.

"We would like to apologise in advance for any delay in responding, which may occur due to a high volume of passenger requests."
 

AABack2ARN

Medlem
Flyger ganska ofta via London Heathrow då detta är ett av få alternativ om man vill vara trogen oneworld och AA i synnerhet. Visst har det varit en del close calls och lite strul men så här långt har det fungerat ok.

De jobbigaste förseningarna har som tur är varit i de fall då LHR varit destination eller startpunkt och då är det ju mindre eländigt om än jobbigt

Men en flygplats som nyttjar 99.8% av alla slottar dag ut och dag in är en garanti för strul om det minsta oförutsedda inträffar.

@011430121: jag hoppas din otur försvinner snart - och snälla låt oss andra veta när du har för avsikt att flyga BA så att vi andra kan undvika just dessa flyg ;)
 
Toppen