Senaste nytt

Mystiken kring Centurion, hur fick ni det?

Hej!

Jag har talat lite med american express kundtjänst och de säger såklart att det är invite-only.

Fick höra att man ska ha en spend på minst 1,2 miljoner och undrar då genast om ni som har centurion idag kan instämma med om det har stämt för eran del?

Om man en gång får en invite till Centurion, vad krävs det då för att hålla liv i kortet?

Mvh Rickard
 
Jeg har ikke selv Centurion, men jeg har mindst én bekendt der har (haft?) det og som jeg har forstået det er vi nærmere $1 mio. end 1 mio. kr. Et forbrug på 1 mio. kr er det nok en del her på siden der kan præstere

Derudover er det nok meget individuelt hvor meget man udnytter de muligheder det giver...
...men jeg ved dog at det kan åbne døre i ordets mest bogstavelige forstand.
 

Magnus_K

Medlem
@rickard_89
Det stämmer att det är ca 1.2 mille per år. Har själv inte Centurion men tror det är ganska enkelt att få om man har en decent spend exempelvis genom att man kan ta utlägg där man får re-reimbursement genom jobb osv.
Ett flertal av mina vänner i London kör kortet och ingen av dom står och hoppar av glädje.
Är lite som om du har Platinum i Sthlm, vad skulle dom kunna göra för dig genom concierge som inte du själv skulle kunna göra? :) Stå på gästlista på spyan eller Cafeet?
Helt ärligt om man är ute efter bra concierge tjänster så finns det andra alternativ.
Självklart kommer det andra förmåner som man får väga in efter sina personliga behov.
 
Min uppfattning är iofs att det brittiska kortet är lite lättare att få än det Svenska, iaf enligt vad jag läst på lite andra forum och bloggar på nätet.

Dock verkar det inte endast vara spend som det går på. Det är ju faktiskt inte SÅ svårt att trycka jobbutlägg för 100k/mån på kortet om man är egen företagare eller reser väldigt mycket i tjänsten.
 
Är lite som om du har Platinum i Sthlm, vad skulle dom kunna göra för dig genom concierge som inte du själv skulle kunna göra? :) Stå på gästlista på spyan eller Cafeet?
Helt ärligt om man är ute efter bra concierge tjänster så finns det andra alternativ.
Självklart kommer det andra förmåner som man får väga in efter sina personliga behov.
Jeg tror ikke du skal undervurdere concierge tjenesten - jeg ved den kan åbne døre i ex. Cannes, Saint-Tropez, NYC. etc. - men som jeg forstår det er det ikke helt gratis....
 
Strax över 100'/mån verkar ha varit gränsen för ett antal år sedan, nu har jag hört rykten att gränsen snarare bör vara närmare 180'/mån. Danske Bank kan hjälpa till att förmedla kontakten med Amex för sina private banking-kunder, men då skulle man också ha ganska många miljoner i placeringsbart kapital.
 

Magnus_K

Medlem
Japp men vad skulle du inte kunn göra ajälv i Cannes o NYC o liknande?
Cash rules the world.
Köp ett bord om du vill in på en klubb eller liknande så jag menar :)
 
Man kommer rätt långt på Platinums concierge också, jag brukar alltid nyttja dem som dörröppnare för restauranger och klubbar när jag är utomlands. Sällan några problem.
 
Toppen