Senaste nytt

Bästa Star Alliance lounge på Warszawa (WAW)?

Smuffe

Medlem
Jag kommer ha ett stopp på WAW nu på fredag kväll med anslutande flyg vidare till Gdansk.

1: Bästa *A lounge? - Jag har SAS Guld.
2: Har jag tillträde till lounge när jag byter till inrikes? Om så, kommer jag åt loungen på utrikes innan jag måste bege mig till inrikes?
3: Kommer jag hinna om jag landar kl 20:55 och nästa flyg avgår kl 22:40?

Tack för hjälpen!
 

nota bene

Medlem
1. Det är LOT's lounge som gäller, vilken är helt ok, men ingenting speciellt. Inte imponerande på mat/snacks-fronten. Dryck är ok och arbetsytor bra. Ligger en trappa upp.

Finns en annan lounge i non-Schengen, men har aldrig varit där. Finns ytterligare en tredje part i Schengendelen som jag heller inte besökt.

Du har gott om tid för loungebesök med det bytet. Vad jag minns avgår alla LOT/*A-flyg from samma terminal.
 

Smuffe

Medlem
Tusen tack!
Jag flög från WAW i augusti men eftersom chefen betalade så blev det WizzAir. :p
*G hjälper ju föga då...
 

MattiasK

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråd!
Jag skall flyga SK2752 WAW-CPH på söndag.
Är EBG
2 frågor:
Vilken lounge i schengendelen är bäst för dryck och snacks?
Är det värt krånglet att ta sig till Non-Schengen för ett besök, och är det den som heter Bolero som ligger där? Hur långt är det att gå till den, tar det lång tid ect.
Tack på förhand!
 

Kimmen00

Medlem
I Schengendelen är LOTs lounge bäst.. har du Guld så får du tillgång till deras "inre" (fönsterlösa) lugnare lounge med bättre dricka och lite annan mat. Helt OK att spendera tid i, samt massage finns oxå
 
Väcker liv i denna för att fråga om man kommer in på någon Lounge på Warzawa om man landar med LOT och flyger vidare med XFly bokningsklass I?
 
Toppen