Senaste nytt

SAS marknadsföring

megaman

Medlem
"Just Nu! Boka innan 10 november"

...och så Umeå 549:-


??

SAS ska inte hålla på såhär.

Ska man bli imponerad över ett pris på 549:-?

SAS skjuter sig själva i foten med att lyfta fram sina svindyra priser på det här sättet.

Norwegian kör samtidigt 349:-, alltså milsvis bättre pris.

Jag åker SAS ändå, men reklam som den där gör mig mest bara sugen på att kolla konkurrenterna. Skryta med 549:-?


Pusha andra saker, ni förlorar rakt av på att hålla på såhär.
 

Marcus_R

Medlem
Håller inte med. SAS konkurrerar inte bara med pris, utan med service och produkt. Så tycker ändå de gör rätt i denna typ av annonsering. Vill man åka SAS är det ett bra pris.

Men visst, är det bara lägst pris man är ute efter så stämmer väl detta inte in.
 
bagage ingår inte hos Norwegians 349 kr pris.
Med Norwegian kostar 1 incheckad väska 110 kr extra.
Vill man betala en Norwegian biljett med Amex, eller annat kreditkort är det dessutom en kreditkortavgift på 40-50kr
Alltså en mer rättvis jämförelse blir 500 kr med Norwegian mot 549 kr med SAS.
 

Carl

Medlem
Jag håller delvis med med betoning på delvis. 200kr är för liten skillnad så SAS borde kunna ta ut ett högre pris.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag inte sett anonnsen, men det viktiga är ju att SAS upplyser om vad som ingår i deras biljett (helst i jämförelse med vad som INTE ingår i andras biljetter).

SAS ska inte konkurrera med pris tycker jag, men skillnaden får inte bli för stor. SAS Go erbjuder inte mycket mer än Norsken om man inte har statuskort. Men kostar ofta MYCKET mer på trunklinjer som ARN-CPH/OSL/GOT...
 

Palazzi

Medlem
Tycker inte att det känns så negativt. Tittade på annonsen, och det är ju ingen helskärmspusher alá "EXTRA EXTRA"

Alla "kampanjpriser" verkar snurra runt på förstasidan, men den statiska annonsen ser ut såhär:
Skärmavbild 2014-11-05 kl. 19.24.45.png


Min gissning är att man har sina stående resenärer (mestadels) till dessa destinationer. De resenärerna vet vad som är normalt prisläge på Stockholm-Umeå, och då skräms man inte av 549SEK. Syns ju t.e.x. att AMS är billigare än inrikes...

Inrikeslinjerna är väl generellt inget för en planerad weekend, för första gången - konkurrenterna är inte heller jättemånga.
En Europaweekend är annorlunda. Det finns ett tiotal konkurrenter och priskriget är stenhårt. I dessa fall kanske gemene man gör en grundlig jämförelse och vänder på slantarna...

Om man reser Stockholm-Umeå vet man vad 150kr prisskillnad ger. Behöver man inget bagage kanske man väljer Norwegian, behöver man det väljer man SAS. Kanske är man en trogen resenär hos någon av bolagen, eller annan anledning...

Tror det är svårt att locka med resor utan pris... Lite som att skicka ut reklamblad med endast info om produkterna. Det är ju inga ockerpriser man annonserar ut - troligen kan man inte pressa priserna så mycket mer.
 
Toppen