Senaste nytt

Ny flyglinje mellan Stockholm Bromma och Vilnius - med Air Lituanica

Jacob

Medlem
Nyligen var det invigning av Estonian Airs nya linje mellan Stockholm Bromma och Tallinn, nu är det klart att det redan i början på nästan år kommer ytterligare en destination i Baltikum - Litauens huvudstad Vilnius. Det är det litauiska flygbolaget Air Lituanica som den 26 januari 2015 öppnar en ny linje mellan Stockholm Bromma…
 

fly4fun

Medlem
Stockholm - Vilnius är troligen den rutten som har lagts ner flest gånger i Sverige.

Skyways flög Arlanda till Vilnius vid flera tillfällen innan konkursen. Estonian Air försökte också Vilnius - Arlanda men la ner. Ryanair flög först Skavsta - Vilnius och sedan Skavsta - Kaunas men la ner linjerna. Även Wizzair försökte sig på Vilnius - Skavsta men la ner efter kort tid. Norwegian gav sig på Arlanda - Vlinius i sommras men la ner nästan direkt. Om varken Ryanair eller Norwegian klarar av att flyga så ser jag inte hur detta lilla och svaga bolag ska kunna konkurrera med SAS.
 

Heja

Medlem
Stockholm - Vilnius är troligen den rutten som har lagts ner flest gånger i Sverige.

Skyways flög Arlanda till Vilnius vid flera tillfällen innan konkursen. Estonian Air försökte också Vilnius - Arlanda men la ner. Ryanair flög först Skavsta - Vilnius och sedan Skavsta - Kaunas men la ner linjerna. Även Wizzair försökte sig på Vilnius - Skavsta men la ner efter kort tid. Norwegian gav sig på Arlanda - Vlinius i sommras men la ner nästan direkt. Om varken Ryanair eller Norwegian klarar av att flyga så ser jag inte hur detta lilla och svaga bolag ska kunna konkurrera med SAS.

Även om det ligger längre bak i tiden har även Lithuanian Airlines och airBaltic lagt ner, och om jag inte minns helt fel även SAS dessförinnan.
 
Toppen