Senaste nytt

Söker: Award Stockholm-Los Angeles i First/Business class med Star Alliance

frta02

Medlem
Jag ska hälsa på en god vän i Los Angels i början av Feb och tänkte då passa på att bränna lite poäng samt min Amex voucher.
Finns det ngn vänlig själ med lämpligt sökverktyg som kan hjälpa mig att hitta en lämplig resa med nedan förutsättningar? Belöning utlovas om tips leder till bokning.
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN (Förstår att jag måste ta mig till större Europeisk flygplats typ FRA, LHR)
  2. Var är din destination? Los Angeles
  3. När vill/behöver du resa ut? 2 Februari +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 9 Februari +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? HeIst i First men Business class är ok
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Bara inom Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Ca 150 000 EB poäng samt en Amex 50% rabatt voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om det behövs för att åka First
Egentligen är jag mer flexibel än ovan nämnda datum, närsom i Feb/Mars funkar med en reslängd på ca 7 dagar. Viktigaste är som sagt upplevelsen.
 

frta02

Medlem
Tittade på Uniteds sökmotor för award resor och undrar om de bara visar tillgängligheten för MileagePlus medlemmar eller om den gäller för hela *A?
Där fanns det iallafall ett flertal GlobalFirst platser från t ex LHR.
 

Senator

Moderator
Tittade på Uniteds sökmotor för award resor och undrar om de bara visar tillgängligheten för MileagePlus medlemmar eller om den gäller för hela *A?
Där fanns det iallafall ett flertal GlobalFirst platser från t ex LHR.

Deras saver awards ska vara tillgängliga för *A om jag minns rätt.

Yes, det borde vara så. Dock vet jag inte om de extra poäng man lägger på UA GlobalFirst har något värde. Med United rekommenderar jag att leta upp sträckor som flygs av f.d. Continental plan med BusinessFirst:
B757-200ER utan GlobalFirst
B767-400ER utan GlobalFirst
B767-300ER ny konfig och utan GlobalFirst
B777-200ER utan GlobalFirst

Fördelen med United.com är att man ser detta på Seat Map innan man bokar :)
 
Toppen