Senaste nytt

Är det vanligt att bli instängd i Tower Loungen i Frankfurt?

Gnopps

Medlem
I November flög jag till USA med Lufthansa. Flyget avgick från A-piren så jag hade tillgång till Tower Lounge. Loungen i sig (guide kommer snart) var trevlig men hade alldeles, alldeles för många passagerare (eller för lite utrymme). Många hade endast ståplats. Detta till trots sköttes cateringen väl och det var aldrig tomt i buffén.

Eftersom många flyg avgår ungefär samtidigt från piren vill många ut samtidigt. Det finns endast två hissar som tar cirka 3-4 personer med packning vilket gjorde att då jag besökte loungen var det en enorm kö för att komma ut ur loungen! Jag förutsätter att det i vanliga fall finns trappor men de var vid mitt besök inte tillgängliga; personalen sa tydligt att hiss var enda alternativet. Naturligtvis blev besökarna mycket frustrerade och personalen fick gå och hämta personer med extra bråttom till flyget ur hisskön. Kön fanns hela tiden medan jag var i loungen och jag skulle tippa att som längst var det omkring 40 personer i den. När det var dags för mig som hade ett lite senare flug var den lyckligtvis kortare och min väntan blev "endast" 5-10 minuter.

Det är mitt enda besök i loungen så jag är nyfiken, brukar det vara så här i loungen? Att man måste köa för att komma ut ur loungen?

Några köbilder, alla tagna vid samma tillfälle så delar av samma kö:

e.jpg

q.jpg

w.jpg
 
Last edited:

tourist

Medlem
Tyvärr är det nog inte helt ovanligt. Jag har besökt Tower Lounge några gånger, och en av gångerna var jag där i flera timmar (jag hade inkommande och avgående flyg i två olika biljetter så jag hade med flit lång transfertid). Under detta längre besök blev det tydligt att loungen periodvis kan bli riktigt överfull, precis som dina bilder visar, inklusive hisskö. Det gällde att bevaka den sittplats jag hade... Jag är ganska säker på att det inte finns några trappor, annat än som utrymningsväg någonstans i köksregionen.
 
Lite konstigt att det bara fanns tillgång till hiss. Jag menar, det kan finnas de som inte gillar hiss och föredrar ta trappen. Självklart finns det trappor tillgängligt, men lite konstigt att de inte har de trapphusen öppna då det i som beskrivs, bildas onödiga köer.
 
Det gäller att vara i god tid att hinna till sitt flyg i tid innan gaten stänger eller bli uppropat flertal gånger t.ex. Mr Palomaeki, the gate is closing, hurry up for boarding. Detta hänt ett antal gånger för mig när jag fastnad t.ex. Gucci butiken i LHR eller Burberry butiken i SFO. hihih.
 
"Tommy Palomäki; Det gäller att vara i god tid att hinna till sitt flyg i tid innan gaten stänger eller bli uppropat flertal gånger t.ex. Mr Palomaeki, the gate is closing, hurry up for boarding. Detta hänt ett antal gånger för mig när jag fastnad t.ex. Gucci butiken i LHR eller Burberry butiken i SFO. hihih."

Så typiskt dig Tommy..:rolleyes: Här kämpar bolagen med att förbättra sin OTP vilket inte går så bra då du försenar flighten genom ständig flygplatsshopping...:rolleyes:
 
"Tommy Palomäki; Det gäller att vara i god tid att hinna till sitt flyg i tid innan gaten stänger eller bli uppropat flertal gånger t.ex. Mr Palomaeki, the gate is closing, hurry up for boarding. Detta hänt ett antal gånger för mig när jag fastnad t.ex. Gucci butiken i LHR eller Burberry butiken i SFO. hihih."

Så typiskt dig Tommy..:rolleyes: Här kämpar bolagen med att förbättra sin OTP vilket inte går så bra då du försenar flighten genom ständig flygplatsshopping...:rolleyes:

Du känner mig Mattias... Shopping, Shopping! hihi.
 
Toppen