Senaste nytt

Tips på hyrbilsfirma i Barcelona?

PG

Medlem
Jag har noll koll på de olika hyrbilsfirmorna och behöver råd.
Behöver hyra en bil i Barcelona mellan jul och nyår för en tripp till Andorra 3-4 dygn

Vilken firma ska jag välja, vilken ger minst risk för krångel? (Har Amex P, EBG och OW saphir)
Har försökt hitta information om det är något problem att hyra och passera landsgräns vilket detta innebär eller?

Tacksam för lite hjälp/tips.
 

Chrille

Medlem
Jag hyrde på Hertz häromåret och tog en tur till Andorra via Frankrike. Det var inga problem. Jag minns inte om jag tog upp detta med att passera landsgränser vid hyran, men jag tror inte det.
 

FFlash

Medlem
Vill du åka billigt så kolla Centauro. Det finns också kunder som skrivit klagomål men för mig funkat briljant och billigt.
De har sin office utanför terminal 2 men bjuder på shuttle gratis. Smidigt.
 

NotRyan

Medlem
När man hyr bil i Sverige så brukar det stå i kontraktet att man inte får föra ut bilen från landet utan uthyrarens skriftliga tillstånd, så det är värt att checka om det krävs i landet man hyr och fixa tillstånd om det skulle behövas - Blir så jobbigt annars om det skulle hända något....
 

PG

Medlem
Ok, tack, får kolla upp Hertz med flera, vad som gäller för passage av landsgräns om det nu räknas som det mellan Spanien och Andorra.
 

Bryant

Medlem
Håll dig undan från Gold car, priset på hemsidan kan vara lockande men slutpriset är mindre intressant. Jag testade dem på Mallorca och kommer aldrig att göra om det. De har en massa konstiga påslag. De har exempelvis en kostnad för att du tankar upp bilen själv... (Förutom försäkringarna)
 

Agö

Medlem
Håll dig undan från Gold car, priset på hemsidan kan vara lockande men slutpriset är mindre intressant. Jag testade dem på Mallorca och kommer aldrig att göra om det. De har en massa konstiga påslag. De har exempelvis en kostnad för att du tankar upp bilen själv... (Förutom försäkringarna)
Japp, hos Gold Car ska du rulla in på ångorna alt ha med egen pump för att pumpa upp det sista av bensinen, annars blir det böter.
 
  • Gilla
Reactions: PG

Samosaguas

Medlem
Japp, hos Gold Car ska du rulla in på ångorna alt ha med egen pump för att pumpa upp det sista av bensinen, annars blir det böter.
Det går ju optimera även detta, som så mycket annat inom reseindustrin. Om man bara är intresserad av priset och är villig att acceptera deras villkor så har i alla fall jag haft svårt att hitta bättre pris.
 
Toppen