Senaste nytt

Seatmap American Airlines A321

fmansson

Medlem
Fann denna seatmap gällande A321 hos AA transcontinental. Över halva planet upptas av F och C. Någon som flugit denna configuration? Full beläggning fram? Känns som en configuration som då och då bara kostar pengar eller?
 

Attachments

  • American_Airlines_Airbus_A321_new.jpg
    American_Airlines_Airbus_A321_new.jpg
    202,9 KB · Visningar: 414

lunne

Medlem
Vet inte exakt, men jag tror att de har väldigt hög beläggning på 321T mot bakgrund av hur många affärsresenärer som flyger NYC till LA eller SF.

Lite OT. Flög själv kärran i oktober mellan New York och San Fran. Helt fullt tre veckor i förväg på såväl first som biz. Som Executive Platinum stod jag på standby för uppgradering. Vid boarding meddelades att ingen från den rätt långa listan skulle uppgraderas, men strax efter boarding kom de ändå och hämtade mig eftersom en enda ledig plats öppnats upp. Sattes längst fram i business och gavs ett glas champagne. Två minuter senare, precis innan dörrarna ska till att stängas, kommer pursern och säger "Dear Mr. X, I am terribly sorry and somewhat embarrassed, but the gentleman whose seat you were given, has somehow remarkably arrived at the gate and is on his way down to the plane. I am so sorry, but we will have to move you back to Economy". Passagerarna i ekonomi tyckte nog att det var rätt skoj att se mig springa fram och tillbaks två gånger om med handbagaget.

Eller som någon sa "that's just mean, man"
 

doc

Medlem
Jag flög denna i början av året. Det var väldigt trevlig konfiguration. Business class är ett otroligt hopp jämfört med de gamla recline-sätena på B767-200. Jag tror säkert det är lönsamt med tanke på destinationerna planen används på.
 

AABack2ARN

Medlem
Har inte hunnit pröva denna flight ännu, men det känns som ett stort steg uppåt jämfört med de gamla maskinerna. JFK-LAX/SFO är väl en av de få sträckor där det stora flertalet platser i F och C faktiskt verkar säljas, med tanke på att det är ganska få som får igenom sina uppgraderingar om man skall tro (gnället på) FlyerTalk. Att sedan många platser säljs till företag med stora rabatter är en annan sak.
 

Knucket

Medlem
Jag avråder från att välja 6D eller 6F längst fram i business, rätt irriterande att få ljuset från toaletten rakt i ansiktet vid kvällsflygning.
 

agehall

Medlem
Fann denna seatmap gällande A321 hos AA transcontinental. Över halva planet upptas av F och C. Någon som flugit denna configuration? Full beläggning fram? Känns som en configuration som då och då bara kostar pengar eller?

Flög den i Augusti i 5A. Det stämmer bra att halva flighten är C+F. Riktigt bra måste jag säga, förutom att jag var på tok för trött för att faktiskt njuta av det hela.
 

Dr. Miles

Expert
American Airlines kommer att sätta in Airbus A321 med Transcontinental Business class stolar till Boston-Los Angeles fr o m 2019-APR-02

Bilderna av American Airlines A321 Transcontinental i Business kan ni se i @jths reserapporter.
American Airlines A321 Transcontinental i Business | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Flightglobal skrev:
American slims New York premium A321 schedule with Boston add

29 NOVEMBER, 2018 SOURCE: FLIGHT DASHBOARD BY: EDWARD RUSSELL WASHINGTON DC

American Airlines will begin flying its premium Airbus A321 transcontinental aircraft between Boston and Los Angeles next April, as it adjusts schedules for the 17-aircraft strong fleet.

The Oneworld Alliance carrier will operate its premium 110-seat A321T aircraft on two of its up to six daily Boston-Los Angeles flights from 2 April 2019, it says today. The aircraft is configured with 10 first and 20 business lie-flat seats, as well as 36 extra-legroom economy and 36 economy seats.
American slims New York premium A321 schedule with Boston add
 
Toppen