Senaste nytt

Västindien/Karibien 2v med barn i feb 2015? Tips på prisvärda ställen?

Zoogian

Medlem
Blir helt snurrig av att söka på platser via Charter och även BA och VA, för en två veckors semester i Karibien tex Dom.Rep. (2 vuxna och en 1-åring i knät)

någon som har tips?

vi har kommit fram till att All Inclusive inte är nåt för oss, och det ska vara nära strand så pojken kan få bada lätt, och hyffsat nära något samhälle så det finns utbud av restauranger...

många önskemål..

reser ju allra helst lite "premium", men allt har sitt pris.. och ut från Göteborg.

någon som har några erfarenheter och tips?
 

El0

Medlem
Jag var på (i?) Dom.Rep för några år sedan.
Vi bodde i Puerto Plata på hotell Be Live Grand Marien (som visserligen var All Inclusive, men om jag inte missminner mig är det mesta där nere All Inclusive).
Nära till stranden, gick bussar ned på Playa Dorada hela tiden. (annars är det 2-3 km att gå).

Hela släkten var där, vi var allt mellan 1 och 72 år, och alla verkade stortrivas.
Förutom när det började regna... trodde aldrig att det skulle sluta :)

Rekommenderar starkt. :)
 

Zoogian

Medlem
jo, det har dykt upp på några charterbolag. var det klass på maten? vi har varit på All inclusive EN gång och var inte nöjda, var iof på Malta... men insåg att betalar man för varje mål mat så blir det bättre.. men det kanske är annorlunda här?
 

NyfikenGrau

Medlem
Vi var runt i franska Karibien februari 2013, om ni föredrar lägenhet/hus och nära till restauranger skulle jag rekommendera orten Sainte Anne på södra Martinique. Därifrån är det nära till den stora och fina stranden Grande Anse des Salines.

Vill man ha det lite mer "amerikanskt" så är kanske St Maarten bättre (med den där berömda strandflygplatsen, SXM). Fast jag tyckte inte stränderna där såg särskilt barnvänliga ut (blåsigt, djupt, mycket folk etc.)
 

gunry

Medlem
Det är lite svårt att veta vad man ska utgå ifrån när det inte finns något maxpris angivet. Om vi tittar lite mer åt ekonomi-hållet så kan jag varmt rekommendera Curacao. Var där några veckor vintern 2013/14. Går snabbt och förhållandevis billigt från GOT (finns billigare alternativ med BA/AA men då är det byte i USA):

Skärmavbild 2014-10-28 kl. 14.04.34.png

Ett prisvärt boutique-hotell i Willemstad, som jag själv uppskattade väldigt mycket:
Booking.com:Scuba Lodge & Suites,Willemstad,Curaçao - 150Gästrecensioner.Boka hotell nu!

Har väl ingen strand att tala om, men väl en pool med vacker utsikt. Ligger också rätt bra till restaurangmässigt, finns flera helt OK hotellrestauranger i närheten, och även den enligt mig bästa restaurangen på ön, Kome:
Kome | Welcome to Kome

Detta är som sagt ett budgetalternativ, finns ju platser i C och även bättre hotell på Curacao. @Senator har skrivit om sina upplevelser och om andra hotell på Curacao här:
Några resor mot Silver och Guld | Sida 26 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 

El0

Medlem
jo, det har dykt upp på några charterbolag. var det klass på maten? vi har varit på All inclusive EN gång och var inte nöjda, var iof på Malta... men insåg att betalar man för varje mål mat så blir det bättre.. men det kanske är annorlunda här?

Maten var väl so-so. Vi provade äta "ute" en dag och nog var det bättre, brukar ju lätt vara så.
Frukostbuffén var legendarisk, men resten av maten som serverades till lunch och middag (bortsett från SNACKS-barer, fanns typ hotdog/pizza-stånd vid poolen och jag tror inte en 1åring skulle njuta av det... :) ) var okej, inte mer än så.

Jag skulle försökt hitta något utan all inclusive om jag vore er, minns dock inte priserna att gå på restaurang etc.. så det kanske blir dyrare med lite otur? :-/

Annars kanske airbnb? :D Så finns chansen att man får sig ett riktigt äventyr haha.
 

Svenska73

Medlem
Vi brukar köpa biljetter till New York och sedan boka resten via Liberty Travel. Blir billigare. Turks och Caicos är trevligt och inte dominerat av AI
 
Hej!

Vi var på semester på Aruba. Riktigt fin strand och mycket matställen.
Vi bodde på Radisson Resort Aruba. Mycket trevligt hotell med den lugnaste stranden nedan om man jämför mot de andra storhotellen bredvid.
De har väldigt trevlig miljö på området med en massa papegojor, så kan vara spännende om man har barn :)
Spännande utan barn också kan jag intyga ;)

Aruba är ju ganska mycket Usa turister på, så kan ifs tänka mig att Curacao eller Bonire är lite mindre turistigt och lite mer grönområden på.
 

Storsteffe

Medlem
Curacao skull jag inte rekommendera efter att tillbringat 2 veckor där i januari. Är väl iofs ok om man nöjer sig med att softa på ett bra hotell men jag åker inte tillbaka.
 

nota bene

Medlem
Själv tycker jag att Curacao är trevligare än Aruba, men stränderna på Aruba vid t.ex. Radisson är ju mer barnvänliga än de fina naturstränderna på Curacao (som ligger på hyrbilsavstånd). Vid alla större hotell i Willemstad finns det privat strand som är förhållandevis barnvänlig. De flesta av öarna är lämpade för hyrbil om man inte vill vara låst på resort eller i huvudort.

Har ingen erfarenhet av övriga destinationer i Karibien.
 
Toppen