Senaste nytt

Kostnad att boka Star Alliance flight med EuroBonus och Amex 2-4-1

Hej!

Funderar på att boka flight med *A och utnyttja amex 2-4-1 voucher.
Jag har kollat på tex. United.com och sett award flighter och vad de kostar i Uniteds bonus programs valuta. Men hur vet jag hur många Eurobonus poäng en sådan resa skulle kosta.

Tänkte ringa sas bokningen i Tallin under veckan, men tänkte det kunde vara bra att ha lite mer koll innan dess.
 

Falcon71

Medlem
2 frågor från en som aldrig bokat annat en SAS 2-4-1

1) om jag fejk bokar United award resa på deras sida kostar den 90 dollar t/r i business i avgifter, är den kostnaden som blir eller läggs det på nya avgifter senare, och är det samma kostnader som blir för mig med eurobonus 2-4-1

2) har alla star à bränsletillägg mm eller finns det några som är bättre / sämre ?

Stort tack
 

johhenrik

Medlem
Att boka inrikes i USA är nästan gratis. En till två dollar plus EB-poäng. Men är det en internationell resa kan det sticka iväg.
 

fcx

Medlem
2 frågor från en som aldrig bokat annat en SAS 2-4-1

1) om jag fejk bokar United award resa på deras sida kostar den 90 dollar t/r i business i avgifter, är den kostnaden som blir eller läggs det på nya avgifter senare, och är det samma kostnader som blir för mig med eurobonus 2-4-1

2) har alla star à bränsletillägg mm eller finns det några som är bättre / sämre ?

Stort tack

1. Ta upp resan på Matrix - ITA Software istället (som riktig biljett i rätt klass) och se vad det blir för tillägg där. Har stämt för mig.

2. Alla har bränsletillägg (finns säkert några obskyra undantag), förutom om du bokar på SAS-flygningar.
 

fly4fun

Medlem
Vet inte om det kan vara till nån hjälp men flög ARN-FRA-BKK-SYD-BKK-MUC-ARN i F, bokat genom SAS för ca 2 år sedan och åkte på ca 6100 kr i skatter och avgifter.
 
Toppen