Senaste nytt

Lufthansa Frankfurt-Washington, premiärflygningen i nya Premium Economy

Jacob

Medlem
Den nya premium economy-stolen är både skön och rymlig och den nya kabinen kändes modern. Det är trevligt med riktigt porslin och riktiga glas till måltiderna men det var för små portioner för en flygning på åtta timmar. Vad man tycker om produkten i stort handlar nog i slutändan mycket om vilka förväntningar man kommer med och vad man…
 

majer

Medlem
Tackar för utförlig rapport, Jacob.
Reser jag privat kommer jag absolut att prova. Går det att boka LH PE med LifeMiles mån tro?
 

Palazzi

Medlem
Tackar för utförlig rapport, Jacob.
Reser jag privat kommer jag absolut att prova. Går det att boka LH PE med LifeMiles mån tro?
Troligen är kabinklassen låst till det egna bonusprogrammet. Är så för de flesta bolag som erbjuder PE.

Tycker att produkten ser helt OK ut, men som det är idag kostar det ungefär som poängköpt business class. Givet får man lite poäng på köpet för denna PE, men verkar var för stor skillnad.

Detta är dock en produkt man borde införa på medium haul - t.e.x Madeira, Kanarieöarna, Israel, Cypern mfl :)
 
Noterade ni om det fanns ett benstöd på stolarna i första raden? Enligt skissen som visas högst upp i reportaget så skulle det finnas det. Inget som dock nämndes i reportaget. Trevlig läsning - som vanligt.
 

Jacob

Medlem
Noterade ni om det fanns ett benstöd på stolarna i första raden? Enligt skissen som visas högst upp i reportaget så skulle det finnas det. Inget som dock nämndes i reportaget. Trevlig läsning - som vanligt.
Jag satt en stund på första raden då det blev lite rotationer pga intervjuer m.m. På höger och vänster sida är det nödutgång med crew seats, så där finns det garanterat inte. Möjligtvis i mitten, men det tror jag inte heller.
 
Toppen