Senaste nytt

Radisson Blu Plaza Hotel Oslo, med fantastisk utsikt från Skybaren

Jacob

Medlem
Det är läget som är Radisson Blu Plaza Hotels främsta fördel, det är gångavstånd till det mesta och kommunikationer som tåg, tunnelbana och bussar finns runt hörnet. Utsikten från skybaren och bastun på våning 34 är också häftig. I övrigt börjar hotellet visa sin ålder, det syns både i rummen och i de allmänna utrymmena som skulle…
 

KrisBrander

Medlem
Bra skrivet som alltid,
För utsikten så skulle jag dock rekomendera Radisson Blu Scandinavia istället, där utsikten är ner mot centrum istället för mot Holmenkollen och upp mot fjällen.
 

Anfield

Medlem
Har bott här vid ett par tillfällen, jag besökte detta hotell med bil en gång.
Hade bokat parkering, då tog hotellets personal min bil vid ingången och körde iväg och parkerade den.
Medans man checkade ut hämtade dom bilen och så stod den framför ingången när man klev ut.
Känns väldigt lyxigt och o skandinavisk, denna service har jag inte fått på något annat Radisson hotell i Scandinavian.
 

Erik

Ny medlem
Vi åt på restaurangen när vi bodde där och både hummer och ostron fiskades upp ur deras stora akvarium. Det var dyrt men gott. (Godare mat finns på andra ställen men det var ändå värt priset och själva resan hade vi fått som present när vi gifte oss så vi unnade oss att äta där och ångrade oss inte.)
 

bhen

Medlem
Kuriosa om dörrlåset: hotell i Norge får inte ha såna dörrar som låser sig när man stänger dem bara. Måste vara fördröjning på minst 1min eller att man låser manuellt då. Tillkom efter en hotellbrand på 80-talet.
 
Toppen