Senaste nytt

Invigning av SAS nya oljelinje, all-business class Stavanger-Houston

Jacob

Medlem
Den 20 augusti kl 15.30 klippte SAS Koncernchef Rickard Gustafson högtidligt bandet för SAS kanske mest spektakulära flyglinje på flera decennier, den nya så-kallade "oljelinjen" Stavanger-Houston med en Boeing 737 med enbart business class ombord. All-business class med endast 44 stolar ombord Boeing 737-flygplanet är inhyrt från schweiziska Privatair och har totalt 44 stolar, 11 rader…
 
Kul att se!

Påminner ganska mycket om Lufthansas Private Jet tjänst jag testade för några år sedan: http://www.businessclass.se/163-lufthansa-businessjet-over-atlanten/
 

johhenrik

Medlem
Jag har flugit KLM och den AMS-IAH som Pritavair opererade. Är det samma plan alltså? Kul att @NotRyan sitter med på första flighten och boardade först av alla. :)
 

David

Medlem
Spännande linje, hoppas verkligen det funkar för SAS. Det hade varit kul att träffa men BA001 står nog högre upp på listan i dagsläget.
 

Marica

Ny medlem
Det kliar i fingrarna. Kan man söka på bara den fighten på något sätt? Får upp massa Stavanger-Oslo-New York-Houston när jag försöker hitta bra pris.
 

Concorde

Founding Member
Lite som en fattigare variant av LCY-JFK. Stolarna ser inge vidare ut att sova i. Kul att dom satsar dock!
 

NotRyan

Medlem
Mycket bra reportage Jacob.. Litet tillägg, på premiären var det dock bara kudden från Hästens-samarbetet som fanns framme :)
 

Alf

Medlem
Jag tycker kabinen ser trist och steril ut. Jag väljer definitivt de nya Bussines kabinerna med 1+2+1 istället, vilka är mycket rymligare och ger ett större intryck.
 
Toppen