Senaste nytt

Intervju: BusinessClass.se möter Alexandre de Juniac, VD för Air France & KLM

Jacob

Medlem
Han ansvarar för en av världens största resekoncerner med en omsättning på 25 miljarder euro och drygt 100.000 anställda. Varje år reser 77 miljoner passagerare i något av koncernens 590 flygplan till totalt 103 olika länder. Han har lite att stå i, Alexandre de Juniac, Styrelseordförande och Verkställande direktör för Air France & KLM. Det…
 

Jacob

Medlem
Alexandre de Juniac har också en liten videohälsning till BusinessClass läsare. Videon är inspelad ovanför Atlanten i Air France nya business class.

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/DYcAaDFB2pc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 

agehall

Medlem
Det som sägs låter ju bra iaf. Låt oss hoppas att det går åt det där hållet så kanske jag återvänder till SkyTeam en dag.
 

rvarttinen

Medlem
Så, en liten observation: AF ger sig också in och beställer B787; har nu Boeing löst de barnsjukdomar den har? Som t.ex drabbat Norwegian ...
 

palmen

Moderator
Trevligt, till och med jag som lovat mig själv att inte åka via CDG mer i livet kanske får ompröva mitt beslut om rätt tillfälle uppstår.
 

Mikael64

Medlem
"Exceptionellt bemötande".... samtliga tre ggr jag flugit med AF så har maten varit hemsk i C och besättningen sur och grinig. Det enda bra bemötande var av handling agenten i BEY senast då allt bagage försvann vid flygbytet på CDG trots 3 timmars väntetid.... AF är ingen hit och personligen kommer jag aldrig att boka en biljett med dom igen.
Härom året när jag flög med dom till MIA så hade AF bytt tidtabell så när jag landade i CDG hade flyget till MIA redan lyft.... inget man talade om ens när jag checkade-in på ARN. Inget sms eller mail om ändrad tidtabell.... fick ett dygn på Le Meridien men hade hellre haft det dygnet i MIA.
 

jumbooze

Medlem
"Exceptionellt bemötande".... samtliga tre ggr jag flugit med AF så har maten varit hemsk i C och besättningen sur och grinig. Det enda bra bemötande var av handling agenten i BEY senast då allt bagage försvann vid flygbytet på CDG trots 3 timmars väntetid.... AF är ingen hit och personligen kommer jag aldrig att boka en biljett med dom igen.
Härom året när jag flög med dom till MIA så hade AF bytt tidtabell så när jag landade i CDG hade flyget till MIA redan lyft.... inget man talade om ens när jag checkade-in på ARN. Inget sms eller mail om ändrad tidtabell.... fick ett dygn på Le Meridien men hade hellre haft det dygnet i MIA.
Där hade jag även krävt ersättning för förseningen enligt EU261 om du inte sett något alls om denna försening/ändring innan incheckning
 
Toppen