Senaste nytt

Stimmig lounge i nya internationella terminalen i St Petersburg

Svartson

Medlem
Sammanfattningsvis bjöd loungen inte på några större upplevelser. Hade loungen varit bättre avskiljd från övriga terminalen hade den varit i linje med vad man kan förvänta sig av en enkel lounge. Tyvärr gjorde den öppna utformningen att miljön blev väldigt stimmig.
 

mha321

Medlem
Om man tar sig runt "hörnet" allra längst in i loungen så finns det en mycket lugnare avdelning. Där finns även individuella "bås" med eget bord (3-4st) där man kan sitta helt avskärmat oh dessutom jobba fritt utan att riskera att ha någon bakom sig som tittar på datorskärmen. Det finns också ett par "bås" för grupper med 4-6 personer.

Mycket mycket trevligare i den delen av loungen!
 

Mark

Medlem
Besökte du någon av de gamla loungerna också? Höll de liknande standard?
Jag har besökt de både de gamla och den nya loungen åtskilliga gånger och min uppfattning är att den nya loungen är betydligt bättre än den gamla. Visserligen är utbud av dryck/tilltugg identiskt, personalen är densamma, men den nya loungen är betydligt rymligare, ljusare och fräschare.

Som nämnts i tidigare poster finns det flera olika delar i loungen och bland annat finns det (runt hörnet efter buffén) en del som består av privata bås och möblemang amt en del med skrivbord.

Tilläggas kan att det finns två toaletter som båda har dusch. De gånger jag varit där tycker jag dock att de varit ganska ofräscha och städningen är inte på topp. Jag skulle personligen inte duscha där annat än i nödfall. Troligtvis finns det inte heller tillgång till handdukar, men jag låter detta vara osagt då jag aldrig haft anledning att fråga i receptionen.

Beträffande den stimmiga miljön håller jag med, dock tycker jag att det är betydligt bättre nu än i den gamla loungen/terminalen som oftast var totalt överbefolkad och hade mycket frekventa högtalarutrop (varför har man det i en business lounge år 2014?).
 

Mark

Medlem
Kanske även läge för ett förtydligande ang namnen på terminalerna: Den nya terminalen heter inte Terminal 2 utan Terminal 1. Detta är något förvirrande eftersom den gamla inrikesterminalen också hette Terminal 1. Både gamla 1:an och 2:an är fn stängda för renovering, men åtminstonne gamla 1:an kommer att öppna igen och del/all inrikestrafik ska då enl uppgift flytta tillbaks. Hur benämningarna av byggnaderna blir då återstår att se...

Sammanfattningsvis: Det finns endast en öppen terminal på LED just nu och den heter Terminal 1. Kanske läge att uppdatera databasen här på BC med denna info?
 
Toppen