Senaste nytt

Fortsatt skandinaviskt och olika tempon för olika behov - här är SAS nya loungedesign

Jacob

Medlem
I ett drygt år har arbetet pågått med att uppgradera interiören i SAS lounger. Den tidigare strukturen, uppbyggd som en lägenhet, förvandlas nu till en miljö där loungen delas upp i olika tempon. BusinessClass.se fick möjlighet till en pratstund med Birgitta Sandhaag, ansvarig för SAS lounger, som berättar om grundtanken och resultatet. Redan under våren 2013 kunde…
 
Jag var lite skeptisk till den nya inredningen från början men tycker att det ser helt okey ut idag.
En liten fråga ifall det är någon som vet, blir det någon ny SAS lounge på LHR i och med flytten till den nya terminalen?
 

Jacob

Medlem
Jag var lite skeptisk till den nya inredningen från början men tycker att det ser helt okey ut idag.
En liten fråga ifall det är någon som vet, blir det någon ny SAS lounge på LHR i och med flytten till den nya terminalen?
SAS kommer inte ha en egen lounge i terminal 2 på Heathrow. De kommer använda en gemensam Star Alliance-lounge som drivs av Lufthansa.
 

sfalc

Medlem
Tyckte det var funktionellt och mysigt när jag besökte gold-loungen på arland 16 maj. Kul detalj med kryddväxterna i små krukor.
 
Gillar de nya möblerna och de olika modellerna de har på fåtöljerna/stolarna som kompletterar varandra. Men tycker det är synd att det är sådan brist på el uttag, Har nu bara varit i Guld loungerna på Arlanda och i Oslo, men vi var flera som var på jakt efter plats med el uttag. Det står en del bord vid fåtöljerna, men de är för få, hoppas de ställer ut fler. Men annars ett klart lyft.
 
Det ser super godt ud, specielt på Landvetter fungerer det rigtigt godt. Den nye lounge i Oslo er også super lækker. Faktisk vil jeg gå så langt som at sige at den nye lounge i Oslo er den lækreste når man kun kigger på design og indretning.
 

Tockstew

Medlem
Tycker verkligen att den nya utformningen är bra och att den sticker ut jämfört med andra bolag. Nu är det dock utomordentligt viktigt att det sker ett kontinuerligt underhåll så att det inte känns skamfilat och trist om något halvår!
 

johhenrik

Medlem
Nu ska jag gnälla lite. Jag gillar utseendet på lungen. Jättetrevligt. Men... det är år 2014. Hur tusan kan man sätta upp stora fåtöljgrupper utan eluttag enkelt tillgängligt till alla fåtöljer? Snälla nån...
 
Toppen