Senaste nytt

Skandinaviens nyaste hotellkedja HTL Hotels - Ett annorlunda hotellkoncept

Jacob

Medlem
"Less is more" är ledordet i Scandics nya systerkedja HTL Hotels som i början på maj slog upp portarna till sitt första hotell i Stockholm. Fokus ligger på centralt belägna hotell med hög kvalitet till ett attraktivt pris. Vi fick en privat visning av det nya hotellet på Kungsgatan med en utmärkt genomgång av upplägget tillsammans…
 

Palazzi

Medlem
Jag var inne och tittade, men upplevde det lite för spretigt i sin profil. Inte lågprishotell, men heller inte ett alternativ för den vana affärsresenären....

Tune Hotels o nordiska Comfort Hotel har hittat bättre i sin profil. Än mer sparsmakat, men också mer pengar att spara.

Mgallery har hittat den bästa kompromissen av lyx o budget, enligt mig.

Kikade i priskalendern på HTL. Bokar man i tid (1 veckas vistelse) kan man snitta 699kr + frukost för 75kr. Inget hotell jag skulle spendera nätter på för 774kr, men lockar säkert en del turister .
 
Det är fint på många sätt, men det finns en del luckor. Ett mindre skrivbord borde finnas. Både som avläggnings- och arbetsyta. Det skulle kunna räcka med en utfällbar skiva på väggen och en enkel men bekväm stol.
Sen det här med att det saknas ett komplett bonussystem...
 
Toppen