Senaste nytt

SAS presenterar vinterprogrammet 2014-2015

Jacob

Medlem
Det är sju nya linjer som tillkommer när SAS idag presenterar sitt trafikprogram för vintern 2014-2015. Fyra av linjerna går till semesterdestinationer i Spanien men det tillkommer även tre andra linjer, två från Oslo och en från Göteborg. Fler linjer till Spanien Fyra nya linjer tillkommer till Spanien och de populära semesterdestinationerna Malaga och Las…
 

PKF

Medlem
Och varför har man slutat flyga på BKK? Varför lämna arenan fri till Thai och Finnair. Om Thai kan flyga varje dag från ARN, CPH ochOSL skulle det väl inte vara för svårt att även för SAS göra linjen ARN-BKK lönsam. Thai flyger vareje dag ARN-BKK och dessutom vinterhalvåret 2 ggr i veckan ARH-HKT (Pukhet). Jag tro faaktiskkt att många svenskar skulle uppskatta om SAS skulle flyga ARN-BKK. Men man kan inte göra som SAS gjorde för inte så länge sedan. Starta linjen ARN-BKK och innan folk upptäckt att SAS flyger till Thaqiland lägger man ned linjen. Sorry glömde en annan kuonkurent, det så kallade lågprisflyget Norwegian. Man har några dagar som det är billigt, dvs inkluderar man mat och bagage är det ungefär lika billigt som riktiga flygbolags billiga priser, men i övrigt blir det i regel dyyrare att flyga med dem.
 
Håller med. Bangkok med SAS passade mig utmärkt. Hyggligt pris i buissines saver. 27000 poäng tor. Med Thai i premium ekonomy ungefär samma pris men bara 10800 poäng. Jag har inget emot Thai - tvärtom men det behövs konkurrens på direktflygning till BKK.
 

Hawkster

Ny medlem
Finnair satsar stort på kortaste vägen till Asien medan SAS inte tror på dessa destinationer från ARN, märkligt. Nä dom kör folk en timme i fel riktning för att sedan flyga tillbaka (även om jag tycker om CPH som flygplats).
 
Fast vi är rätt många som bor med Köpenhamn som närmaste flygplats. Direktlinje med tåg till Kastrup från Karlskrona, Göteborg och hela Skåne. Kanske från Småland också så det motiverar nog flyg från CPH. Fast jag har naturligtvis inget emot en linje från ARN också.
 

Alf

Medlem
Även jag tycker SAS borde ha en daglig förbindelse till södra Asien, behöver inte vara BKK. Kan vara SIN, HKG eller annan plats som är en bra hub. Utgå med denna linje från ARN, det är lika lätt att flyga upp passagerare från södra Sverige till ARN som att åka till CPH. Dessutom blir det åt rätt håll.

Vidare tycker jag man borde ha bättre komfort i Plus på långlinjerna, speciellt till LPA. Det är alldeles för dåligt i nuvarande flyg om man åker Plus en så lång sträcka. Inte ens någon garanti att mittstolen är blockad längre.
 
Men inget nytt från Stockholm alltså, mer än de som blir kvar från sommarlinjerna. trist va ordet. Saknar faktiskt en linje med SAS till Wien.
 

varva77

Medlem
Får verkligen hoppas att det ligger något bakom 6 (!) avgångarna till Vilnius från Oslo. Om inte så är det inte konstigt att de har problem...
 

AntonL

Medlem
Även jag tycker SAS borde förbinda sig till Södra Asien på något sätt.
SIngapore, why not?
Någon som vet vad SAS har för planer för sin nya plan som är beställda, tex A350?
Ska dom ersätta befintliga plan på befintliga linjer eller ska man utöka?
 
Toppen