Senaste nytt

Iittalaglas och hjortronlikör, Finnair business class Helsingfors-London

Jacob

Medlem
I stort mycket nöjd med upplevelsen som håller en bra nivå för att vara business class inom Europa. Bra mat och dryck och en vänlig och elegant service. Och som som sagt, glasen är ett nöje att dricka ur.
 

joelflight

Medlem
Trevlig läsning, tack! I menyn står det "vitchokladhallonmousse", enligt bilderna såg de ut att vara "vanlig" chokladmousse?
 

Biggles

Medlem
Bra rapport. Jag tycker också Finnair businessprodukt håller mkt god klass. Åkt till Kina bl.a. men senast var det från Manchester till Helsinki i december 2013. En Embraer 170 med mycket god service och god mat. Det var ofrivilligt pga dimma på LHR. Annars brukar jag åkt BA med detta var bättre. Ittala är trevliga men passar ej till alla drycker. Hjortronlikör är gott i lämpliga mängder men prova också Mesimarja (Åkerbärslikör) -mmmmm. Nu var vi bara två i business så servicen blev extra uppmärksam och den andra personen var ngn slags Revenue Manager på Finnair och jag passade på att göra lite PR för detta exklusiva sällskap.
 

Glenn E

Medlem
Kul att läsa detta när jag har en bokning i Finnair Business Class framför mig.
Hur är benutrymmet på plats 1A på Finnair A321 samt A320?
 

Bibinski

Medlem
Tack för en bra rapport. Låter supertrevligt med den där likören ! Vet någon vad det är för en och huruvida den går att få tag på här ? :)
 

Jacob

Medlem
Tack för en bra rapport. Låter supertrevligt med den där likören ! Vet någon vad det är för en och huruvida den går att få tag på här ? :)
Det heter Lakka, eller Lapponia Lakka. När jag flög Finnair business class senast (i april) hade de missat att skriva med den i drinklistan men som bättre vetande frågade jag och visst fanns den fortfarande kvar ombord. Den är riktigt god faktiskt och man kan gärna ha lite is i.

Gjorde en snabb sökning på Systembolagets webbsida men den hittar bara Lakka hjortronvin, inte likören.

Men så här ser den ut på helflaska:
Lapponia Cloudberry (Lakka) liqueur ABV 21% 500ml
 
Toppen