Senaste nytt

Landvetter får gemensam transithall för inrikes- och utrikespassagerare

Jacob

Medlem
Diskussionerna har pågått länge om möjligheterna att öppna upp den vägg som idag skiljer de två transithallarna och som gör att inrikes- och utrikespassagerare hålls separerade, något som regelmässigt inte längre är nödvändigt genom Schengensamarbetet. Problemet har handlat om tullkontroll, även om alla resor inom Schengen räknas som inrikesresor ska alla passagerare som ankommer från…
 
Bra att de behåller de separata säkerhetskontrollerna. Den nya på utrikes är ju väldigt fräsch, men upplever att köerna där ofta är mycket längre än på inrikes, speciellt tidiga morgnar.
 

NotRyan

Medlem
Enda nackdelen är att det blir fantastiskt mycket längre att gå och tar betydligt längre tid att komma ut från exempelvis gate 12/13. Annars är det ju jättebra....
 
Hej, som vi har längtat! Självklart ser vi över allokering av flygplan i samarbete med flygbolagen och våra handlingbolag för att det skall bli så bra som möjligt. Beslutet är taget att slå samman terminalerna och nu arbetar vi med full kraft på att få till en riktigt bra integrering med en terminal för alla.

25/6 är vårt tänkta startdatum, men jag återkommer naturligtvis med mer information och om vi kan få till ett "Let´s take down that wall" event tillsammans med bc.se

Vi är det full fart framåt!

-Fredrik
 

Jacob

Medlem
Hej, som vi har längtat! Självklart ser vi över allokering av flygplan i samarbete med flygbolagen och våra handlingbolag för att det skall bli så bra som möjligt. Beslutet är taget att slå samman terminalerna och nu arbetar vi med full kraft på att få till en riktigt bra integrering med en terminal för alla.

25/6 är vårt tänkta startdatum, men jag återkommer naturligtvis med mer information och om vi kan få till ett "Let´s take down that wall" event tillsammans med bc.se

Vi är det full fart framåt!

-Fredrik
Får mig att tänka på talet som Ronald Reagan höll framför Berlinmuren i mitten på 80-talet. "Mr Gorbachev, tear down this wall". :)
 

Joakim

Medlem
Hej, som vi har längtat! Självklart ser vi över allokering av flygplan i samarbete med flygbolagen och våra handlingbolag för att det skall bli så bra som möjligt. Beslutet är taget att slå samman terminalerna och nu arbetar vi med full kraft på att få till en riktigt bra integrering med en terminal för alla.

25/6 är vårt tänkta startdatum, men jag återkommer naturligtvis med mer information och om vi kan få till ett "Let´s take down that wall" event tillsammans med bc.se

Vi är det full fart framåt!

-Fredrik
Detta låter riktigt bra.
Men som tidigare påtalats blir det nog trångt i loungen.
Några konkreta planer på utökad/ny lounge?
 
Toppen