Senaste nytt

Härlig resa med Qatar Airways First Class från Doha till London - tack vare försening

Qatar bjöd på en riktigt bra flygning. Service, mat och dryck kanon, stolen bra men det känns att Qatar behöver uppgradera sin First Class för att kunna möte konkurrensen. Har läst här på BC att dom är på gång med det. Bemötandet i Doha var också mycket bra och det hade jag tyckt även om…
 

AndersFT

Ny medlem
Kul läsning. Det som slog mig här är att kompensation fungerarar bra. Att vända något tråkigt (försening/barn) till något trevligt (First) är ett bra exempel på Win-Win.
 

swede77

Medlem
Har hamnat i A330 gamla First vid två tillfällen DOH-ARN när QR har bytt metall i sista minuten, båda gångerna verkade det som att Business paxen automatiskt hamnade i gamla First. Några få stackare som inte fick plats i First hamnade i Business. Dom såg mindre glada ut.
 

Jacob

Medlem
Qatar Airways har jag ännu inte provat i första klass (på riktig longhaul), men med tanke på att mat och dryck håller rätt bra nivå i business class bör det vara riktigt bra längst fram.

Stolen ser dock lite gammal och sliten, lär bli bättre när nya sviten kommer på A380.
 
Toppen