Senaste nytt

Swiss First Class Zürich-Miami

anru

Ny medlem
Swiss erbjuder mycket god och vänlig service, excellent mat och dryck. Stolen och underhållningssystemet är snäppet under de bästa på marknaden, men det är en marginell skillnad. I allt en mycket angenäm upplevelse och något jag hoppas att fler får en chans att uppleva.
 
Jättekul att läsa - fina bilder. Jag vill verkligen testa Swiss First Class på A330! Har varit i kabinen men flög själv Business Class, det är verkligen stor skillnad.
 

MajaKlara

Medlem
Tack för intressant och givande recension! Vill du säga något om hur du lyckades få tag på first-klass till lägre pris än business? Något tips du vill dela med dig av?

Undrar MajaKlara
 

anru

Ny medlem
Dessa biljetter kommer med jämna mellanrum när Business Class fyller upp men inte First. Då är alla Business-biljetter med restriktioner borta medan man kan få First med restriktioner.

Lufthansas och Swiss siter är jättebra då de oftast visar alla Business alternativ + First restricted på en gång. Värt att notera är också att en First restricted alltid kan ombokas och återlösas till en avgift (visserligen ganska stor, t.ex. ombokning är 2.000 kronor). Helt billigt är det inte - man får räkna med runt 32-36.000 för en T/R till USA

Har tidigare hittat en sådan biljett på Lufthansas 380:a, men då hade jag ingen kamera med. Turen har fortsatt varit med mig och jag har hittat First för mina nästa resor varvid jag kommer att lyckas beta av Lufthansas 340, 747-400 och 747-8. Det kommer alltså flera reportage.

En site som kan vara värd att kolla för billiga Business-biljetter till Asien och Australien är www.travellink.se. Jag var till Australien i februari och lyckades åka T/R i Business med Austrian/Thai för 20.000 kronor. SAS begärde 44.000. Tyvärr hade jag inte kameran med så det blev inget reportage, men jag kan säga att Austrians nya Business-säten är mycket bra.

På denna resa skulle jag ha med en kollega från England som skulle ansluta från Heathrow och siten erbjöd honom biljetter för 37.000 kronor på i princip samma flighter som jag. Då jag istället gjorde bokningen åt honom på exakt samma site och flighter, men från en dator i Norden, så fick jag biljetterna för 23.500 kronor.

Det lönar sig alltså att surfa runt och lära sig hur yieldningen och kanalprissättningen är uppbyggd!
 

bossefin

Medlem
Tack för en bra recension. Åker till Miami om några veckor och hittade också First biljetter som matchade billigaste Business-biljetten. Blir min första resa i F - ser fram emot det.
 
Toppen