Senaste nytt

Gratis Arlanda Express mellan terminalerna på Arlanda

Jacob

Medlem
För passagerare som behöver byta terminal på Arlanda flygplats och inte vill gå den ganska avsevärda distans som är mellan terminal 2/3 och terminal 5 finns sedan lördag 8 mars ett nytt alternativ. Från detta datum är det möjligt att åka gratis med Arlanda Express mellan Arlanda Norra (terminal 5) och Arlanda Södra (terminal 2/3/4).…
 

Xilan

Medlem
Riktigt bra nyhet!

Att ta sig från T5 till T2 har väl gått ok i och med att man kunnat ta valfri av (de ofta fullpackade) parkeringsbussarna.
Men från T2 till T5 har varit väldigt ovisst. "Tryck på knappen och buss 10 kommer inom 15 minuter, tar dig runt halva flygplatsen och sedan till T5." Väldigt svårt att överblicka hur lång tid en sådan tur.
 

nilsson

Medlem
I praktiken så har det ju hela tiden varit så eftersom biljettvisering inte skett mellan Arlanda S och Arlanda N, men det är ju positivt att det gör det explicit tillåtet.
 

Frilla

Ny medlem
detta var det smsta som kunde hända. Nu kommer alla bara bli ännu fetare och latare. Jobbig, jobbigt att gå några extra meter. Verkligen!!
 

TjudöBoy

Medlem
detta var det smsta som kunde hända. Nu kommer alla bara bli ännu fetare och latare. Jobbig, jobbigt att gå några extra meter. Verkligen!!
"detta var det smsta som kunde hända. Nu kommer alla bara bli ännu fetare och latare. Jobbig, jobbigt att gå några extra meter. Verkligen!!"

Enorm artikel relevans i denna kommentar, moget...
 

Chrille

Medlem
Det skulle aldrig falla mig in att åka Arlanda Express från T5 till T4 eller vice versa. Spänningen med att åka hiss och rulltrappa har jag lämnat bakom mig för åtskilliga decennier sedan.
 
Toppen