Senaste nytt

Uppgraderad lounge, populär första klass och bokningskontor i Stockholm City - Vi möter Emirate...

Jacob

Medlem
Det har gått ett drygt halvår sedan Emirates startade sin nya linje mellan Stockholm och Dubai, en linje som trafikeras dagligen med en Boeing 777-300. Vi fick en pratstund med Emirates Sverigechef Björn Ekegren och även möjlighet att besöka den nyrenoverade loungen på Arlanda. Stockholm-Dubai - en mycket framgångsrik linje Det blev en något seg…
 
Kul att läsa Jacob och intressant att Emirates lyckas fylla First Class kabinen, det hade jag mina tvivel om vid lanseringen.

Kul med nya aktörer på marknaden som rör om lite också - alltid spännande för oss resenärer :)
 
Bra skrivet! Hade nog inte heller förväntat mig att en F-rutt från Sverige skulle gå bra.

Ställer mig dock lite skeptisk till kommentaren att "de anställda har full personlig frihet vid sidan av sin tjänstgöring" om man jämför med Emirates officiella svar här:
 
Bra skrivet! Hade nog inte heller förväntat mig att en F-rutt från Sverige skulle gå bra.

Ställer mig dock lite skeptisk till kommentaren att "de anställda har full personlig frihet vid sidan av sin tjänstgöring" om man jämför med Emirates officiella svar här:
Länken kom tydligen inte med.

"Om en besättningsmedlem blir gravid under sitt första treårskontrakt måste hon säga upp sig och kan ansöka om att återansluta efter sin graviditet", bekräftar Emirates i ett mejl till TT. http://www.dn.se/ekonomi/gravida-far-sparken-fran-flygbolag/
 

Jacob

Medlem
Bra skrivet! Hade nog inte heller förväntat mig att en F-rutt från Sverige skulle gå bra.

Ställer mig dock lite skeptisk till kommentaren att "de anställda har full personlig frihet vid sidan av sin tjänstgöring" om man jämför med Emirates officiella svar här:
Anställningsförhållanden är som sagt inget vi fokuserar på på BusinessClass och ämnet var egentligen inte ens inplanerat för mötet. Men nu dök det upp ändå (av andra anledningar) så bidrar med den korta kommentar som gavs för intresserade. Det som nämndes var att de anställda har full frihet att t.ex. ta emot besökare, gifta sig och åka utomlands när de är lediga. Vi gick inte in i några djupare detaljer än så.
 
Spændende læsning! Ærgerligt at der ikke er kommer maskiner med First Class til København, men der er desværre nok ikke noget dansk marked for den slags...
 

johhenrik

Medlem
Ang deras förmånliga Förstaklasspriser så säger de: "Enligt Emirates finns dessa fortfarande kvar idag och kommer finnas en bra stund framöver."

Detta är ju inte vad jag upptäckte och postade om häromdagen. De gör ju trots allt höjningar som är kraftiga, i procent räknat. Dessa sker ju på resor fr o m 1 juli. Men men, visst, priserna är ju fortfarande bra, men det är ju helt klart skillnad mot nu.

Mer info: http://www.businessclass.se/forum/ovriga-flygbolag/16304-emirates-first-class-fran-arlanda-dyrare-fr-o-m-juli.html
 

miles

Medlem
Roligt att de satsar på lokala bokningskontor, minns att lilla Austrian hade ett rätt stort och flott ett i samma kvarter där jag växte upp mitt i Stockholm...det var tider det, personligt biljettköp och pappersbiljetter (och höga priser) :) Lär inte flyga Emirates själv inom överskådlig framtid men gillar deras närvaro både på Arlanda och Manchester. På MAN har de en liten prydlig "soffhörna" i som ser ganska inbjudande ut i avgångshallen, där det alltid verkar finnas Emirates-personal. Det är nog rätt taktik att synas på det sättet. De sticker ut, kul.
 

staff

Medlem
Enda anledningen att First har gått som det gjort är väl att den sålts till J-priser i introduktionsstadiet? Kan inte tänka mig att det finns någon nämnvärd marknad för F om det prissätts som det görs från andra europeiska städer. Flyger de fortfarande F till ARN vintern 2015/16 skull jag bli förvånad.
 
Toppen