Senaste nytt

Gratis samtal till medlemmar och för poäng till fasta telefoner med SAS nya app EuroBonus Connect

Jacob

Medlem
Nyligen kunde vi berätta om de förändringar som görs i EuroBonus i början på april. Bland nyheterna fanns en ny Diamantnivå men också en helt ny app som gör det möjligt att gratis ringa mellan EuroBonusmedlemmar. Vi har alla detaljer kring nya EuroBonus Connect. Det är företaget Zaark som utvecklat appen som kommer kunna laddas…
 

johhenrik

Medlem
Jag skulle vilja suttit med på mötet när denna idé pitchades... Med risk för att låta negativ, men varför ha en app som är begränsande när det kryllar av appar som är öppna för alla från start?
 

Kiml

Medlem
Ja vad ska man säga lägga pengar på utveckling av vad som redan erbjuds gratis . Vore intressant att få höra snittåldern på de som satt med på mötet när idén pitchades.

En reflektion. Norwegian long haul har avancerade androidskärmar i alla säten. Vill du köpa något beställer du och drar kortet direkt i skärmen. En skärm i galley visar vilken plats som handlat och varan levereras. Här skär man bort flera moment i det traditionella säljflödet och använder tekniken så att den ger lägre kostnader = pengar in.

Kan inte påstå att jag gillar Norwegian men skillnaden i hur man nyttjar och tänker när det gäller ny teknik är tyvärr milsvidd i förhållande till SAS.
 

JacobGBG

Medlem
Vad i hela fridens namn SAS...

På vilket sätt är dessa utvecklingskostnader berättigade? Hela tanken ter sig som något ett gäng styrelseproffs skulle lagt fram efter att ha att ha läst en artikel i Dagens Industri, "appar är det nya heta just nu, vi måste ha en vi med, som man kan ringa via!".


Detta är så galet att jag är tvungen att ta fram en karat över galaxen för att visa hur långt ifrån SAS tankegångar är från var de bör vara någonstans.
 
Håller med om det som skrivs i kommentarerna här, dock är väl en fördel med EuroBonus Connect att du kan ringa för Eurobonus Points till vanliga telefoner, som inte andra app's erbjuder. Skulle nog iofs aldrig personligen använda mina Eurobonus points på att ringa, men kanske andra som aldrig får tjänat ihop ett poäng saldo som kan användas till resor/upgrades, kanske skulle tycka att det var ett bra sätt att utnyttja sina poäng..?!
 

bossefin

Medlem
Håller helt med alla som är kritiska ovan. Verkar märkligt att ägna kraft och resurser åt detta...Lite löjets skimmer över det hela.
 

Fredro

Medlem
Hade varit bättre om de la pengarna på att fixa nuvarande appen, t ex lägga till NFC stöd så att man kan använda appen för att checka in med
 
Toppen