Senaste nytt

Crowne Plaza ANA Grand Court Nagoya

DrKlas

Medlem
För priset jag betalade var det ett riktigt bra hotell. Största anledningen för mig att bo där var läget vid Kanayama. Nästa gång väljer jag hellre ett hotell nära Nagoyas centralstation.
 

DrKlas

Medlem
Jag har guldstatus hos IHG. Det verkar ge rumsuppgraderingar för medlemmar med guldstatus på detta hotell för andra gången jag bodde där i mars i år blev det lite kalabalik vid incheckningen.

Hade bokat tre rum för mig och två kollegor. Först anlände en av dem med allas bagage och checkade in sig själv. Han har ingen status hos IHG. Vårt bagage blev levererat till två rum precis intill hans rum.

När jag och den andra kollegan anlände några timmar senare och personalen vid incheckningen kom på att jag hade status knappade de febrilt på datorer och diskuterade i nästan tio minuter. Sedan fick vi våra rumsnycklar.

Av översättningen jag efteråt fick av min kollega som pratar japanska var dilemmat att jag borde ha ett bättre rum men också att vi som sällskap skulle bo nära varandra. Då sent på kvällen fanns det inte tre lediga rum av rätt kategori nära varandra och alltså blev det ingen uppgradering den gången.
 
Toppen