Senaste nytt

Sofitel Krabi Phokeethra - Lyxig och avkopplande resort

RonnieK

Medlem
Som ganska van Thailandsturist föredrar jag lite mer hålligång med barer och restauranger men för några dagars avkoppling tycker jag detta är perfekt. Servicen är oklanderlig med ett genuint Thailändsk leende. Paret som driver hotellet är från Schweiz och är väldigt måna om sina gäster, frågar gärna om hur vi har det och det är…
 

ARN-FRA

Medlem
Tack!
Vi funderar på att boka Sofitel Phokeethra i Krabi.
På Tripadvisor är omdömena verkligen tudelade. Allt från underbart, till okej men med slitna rum.
 
Tack!
Vi funderar på att boka Sofitel Phokeethra i Krabi.
På Tripadvisor är omdömena verkligen tudelade. Allt från underbart, till okej men med slitna rum.

Först, en mycket trevlig rapport på ett underbart hotell. Detta hotell används nog fortfarande som crew hotell på det flygbolag jag jobbade på för några år sedan. Och av alla hotell som jag bott på vilket inkluderar alltifrån Hilton till Radisson så är detta helt klart det bästa hotellet. Jag kan inte påstå att rummen känns slitna. Visst, det är mycket trädetaljer (golv, möbler etc) och sådant slits ju "med tiden".
Det jag framför allt gillade med hotellet var förutom poolen även frukostbuffé. Första stoppet vi hade där satt vi säkert i 2 timmar. En helt underbar frukost med olika stationer där du kunde få alltifrån uppskuren mango till vofflor och allt däremellan.
Läget är det som är minus. Men det går en minibuss mellan hotellet och Ao Nang och man bokar enkelt i receptionen.
För några dagars avkoppling på en lyxresort kan jag varmt rekommendera hotellet.

Det enda "men" jag kan hitta med detta hotell vilket inte är så trevligt. Men, när jag bodde på detta hotell hade de problem med ormar i trädgården/poolen. Då detta hotell ligger i princip i djungen är det kanske inte så konstigt. Dock går det trädgårdsmästare omkring för att "hålla ordning". Jag är extremt ormrädd och hade turen att inte stöta på Sir Väs när jag skulle till poolen. Vid ett utav våra stopp (detta var f ö för 5 år sedan) så hade de fångat en orm i poolen. Lyckligtvis så var vi ute på en utav öarna denna dag ;-)
 

ARN-FRA

Medlem
Tack för tipset!

Ett riktigt bra hotel. Och stort plus för poolen som du skriver. Frukosten är också utmärkt. Enda minusen är väl deras kök (som är sådär) och att de inte uppgraderade mitt betalda rum från juniorsviten trots Platinakort på Accor. Men juniorsviten är väldigt fin och rymlig den också.
 
Tack för tipset!

Ett riktigt bra hotel. Och stort plus för poolen som du skriver. Frukosten är också utmärkt. Enda minusen är väl deras kök (som är sådär) och att de inte uppgraderade mitt betalda rum från juniorsviten trots Platinakort på Accor. Men juniorsviten är väldigt fin och rymlig den också.

Vet du om de fortfarande hade problem med ormar i trädgården? ;-)
 

Avgeek

Medlem
Jag var där förra året i april. Under högsäsong så har de charterresenärer med all inclusive - inte riktigt min grej men vi slapp det iaf. Hotellet har sett bättre dagar, maten var helt okej men absolut inget att jubla för och utan min Accor Plus (50% rabatt på maten) hade jag tyckt att det var ovärt. Vi fick ett bra pris och hade en avslappnade visit i lite över en vecka trots omständigheter
 

ARN-FRA

Medlem
Hej - inga ormar vad vi såg. Knappt en mygga ens.

Mycket charterresenärer där i mars också. Många med all inclusive, vilket inte störde men kändes väldigt "svenskt".

Maten var inte varken särskilt god eller prisvärd, nej. Men frukosten var bra.

Det där Accor plus-kortet. Fungerar det i Europa också och går det att kombinera med Platinum poängintjäningen?
 

Avgeek

Medlem
Hej - inga ormar vad vi såg. Knappt en mygga ens.

Mycket charterresenärer där i mars också. Många med all inclusive, vilket inte störde men kändes väldigt "svenskt".

Maten var inte varken särskilt god eller prisvärd, nej. Men frukosten var bra.

Det där Accor plus-kortet. Fungerar det i Europa också och går det att kombinera med Platinum poängintjäningen?
Ja, det går bra att använda det i Europa men rabatterna eller erbjudandena funkar inte givetvis inte på andra platser än Asia-Pacific. Det är prisvärt med tanke på att det kostar cirka 2000-2500 kr/år och man får en gratis natt på valfritt hotell och 10% extra rabatt på "flash sales" som brukar vara i Asien och doning-rabatterna givetvis :). Värt att notera är att Accor Plus inte påverkar poängintjäningen, du ses som "platinum" i hotellens system utanför Asia-Pacific och i Asia-Pacific ses du som Accor Plus Platinum :)

Kortet betalar för sig själv om man säger så. Vi körde alla våra måltider på Sofitel Krabi (vi ville bara ta det lugnt innan vi skulle till Bangkok) och rabatterna blev stora. Därutöver använde vi en gratis natt på Sofitel So i Bangkok och vips så har man fått ihop kortkostnaden.
 
Toppen