Senaste nytt

"Som att gå ombord på ett rymdskepp", British Airways nya första klass till Seoul

Jacob

Medlem
British Airways nya första klass-produkt är en klar förbättring mot tidigare produkt med en riktigt trevlig och gemytlig kabin och en bra stol, men trots detta finns fortfarande en del att jobba på om man ska matcha den tuffa konkurrensen. Den komprimerade middagen med bara tre rätter, huvudrätten som tog slut, en ganska långsam servering…
 
Helt otroligt att First pax måste åka buss till planet tillsammans med övriga passagerare. Till och med United erbjuder bil med chaufför på t ex ORD.

BA First är, trots namnet, egentligen bara en bra business class produkt. Varken mer eller mindre. Persienner och mysiga lampor kompenserar inte på långa vägar för bristerna.

Johan
 

ucce

Medlem
Tack för bra recension! Speglar i stora drag mina tre BA F upplevelser, med undantag för CCR som varit halvfult vid min vistelser, och servicenivån högre som konsekvens.

Håller med föregående att det känns riktigt trist att behöva sätta sig på bussen med övriga för att komma till planet givet vad man betalar - är ju inte ovanligt med 10 minutersresor för Heathrow heller och riktigt fulla bussar.

Värt är nämna är också möjligheterna att förboka Elemis Spa om man flyger F
 

ACervin

Medlem
Kabinen verkar på många sätt trevlig, liksom servicen, men noterar att man även i första klass får välja på antingen ost eller dessert. En bra måltid bör ge möjlighet till bägge delar.
 

swede77

Medlem
Detljerat och välskrivet som alltid. Jag blir rejält sugen att boka F med BA nu. Får hålla mig till Januari och åka till SIN.
 

Resenären

Medlem
Härligt reportage med fina bilder och information.
Dock, första klass är det som sjuåringar börjar i skolan.
Åker man exklusivt på flyg är det förstaklass, med förstaklassbiljett.
Enligt Saol:
förstaklass obestämd grundform
 

FDN

Medlem
Hade varit intressant att veta vilka de andra bolagen är som du jämför BA med. Vilka är det du tycker har bäst service?
 

j-n

Medlem
Tack för trevligt rapport!
Känns som att LH First är snäppet värre när det kommer till ombordservicen.
Qatar kör ju till och med Business-pax med separat buss till planet... Märkligt att BA inte erbjuder mer detaljerad service.

Cabin Crew-skola:
Flygvärdinna/Air Hostess (kvinna)
Flygvärd/ Air Host (man)
Steward: Man eller Kvinna som hanterar maten ombord och har extra utbildning inom detta.

Tack igen för alla dina bra recensioner!
 

Tommy

Medlem
Man kan normalt välja att äta alla rätterna (om de finns kvar att beställa) och välja när man vill äta, det tar ca 20 min från beställning till varmrätten är klar.
 
Toppen