Senaste nytt

British Airways ökar Business Class försäljningen i Sverige

"British Airways känner framgång i Skandinavien och särskilt i Sverige senaste halvåret. Inte bara på feeder-flights till våra interkontinentala flygningar utan även på punkt-till-punkt sträckor som Stockholm-London" säger Peter Rasmussen, Nordeneuropachef för British Airways. Häromdagen publicerade BusinessClass.no en intervju med SAS Eivind Roald där han berättade: "På 60-70% av våra sträckor konkurrerar vi med lågprisbolag.…
 
Ni borde steppa upp maten ombord på Club Europe, till vad den en gång var! Nu är det marginell skillnad mot LCC:er, däremot är flygtiderna bättre om man har möten över dan i London
 

Dr. Miles

Expert
Det är kul att höra att det går bra att sälja premiumprodukt. Jag tycker att British Airways har hittat en bra prisnivå som vanliga folk kan acceptera.
 

011430121

Medlem
Kan det kan det vara så att några passagerare har gått från SAS till BA nu när det inte finns "riktig" C klass hos SAS?
 

jimmy_h

Medlem
Var står det att försäljningen av Business klass har ökat?
"Att man känner stora framgångar" kan inte översättas med bra intäkter eller ökat resande i en viss klass
 

Dr. Miles

Expert
Var står det att försäljningen av Business klass har ökat?
"Att man känner stora framgångar" kan inte översättas med bra intäkter eller ökat resande i en viss klass
"Vi erbjuder vår Club Europe (Business Class) för 2599kr om man bokar i god tid vilket blivit jättepopulärt, särskilt i kombination med hotell.”

Om något har blivit jättepopulärt, tolkar jag det som flera som åker än förr. Det behöver inte betyda samma sak som ökad intäkter dock.
 

Storsteffe

Medlem
Inte bara CE är ju i en klass för sig om man vill åka till London. I Eco ingår ju en macka och valfri dryck(ej skumpa) utan begränsning, dessutom "alltid" billigare än konkurrenterna.
 

Palazzi

Medlem
Vad roligt att det går bra! CE & den nya ekonomibiljetten utan väska är mina självklara val till London. Om man bara ska till London över dagen, eller spendera en endaste natt, så känns ekonomiklass T/R för 1.000kr oslagbart!

Jag tycker nog ändå att man mer än väl får vad man betalar för i CE, trots att serveringen försämrats något. Sett till konkurrensen lär det väl vara svårt för BA att hitta incitament för mat till högre kostnad (?) - de andra erbjuder ju ingenting.

Visst kan man åka via ZRH/CDG/ATH för att få sig något bättre att äta, men hur många skulle göra det i praktiken (jag undantar 90% av detta forum).
 
Toppen