Senaste nytt

SAS inför Wi-Fi på långsträckor - avvaktar bättre teknologi för kortdistansflygen

SAS har idag tio flygplan utrustade med trådlöst Internet eller Wi-Fi ombord. Vi frågade Eivind Roald, Koncerndirektör Sales & Marketing på SAS om vi kan vänta oss att fler flygplan i flottan kommer utrustas med detta och svaret är både ja och nej. Eivind berättar att SAS idag har en flotta på över 150 flygplan…
 

AntonL

Medlem
Flyger KLR - ARN T/R varje vecka, en resetid på 40 min med JETplan och 55 min med ATR och ser omöjligt hur en sådan inverstering kan höja min kundnöjdhet. Kan påpeka att jag inte har provat SAS WiFi ombord men vad jag har hört och förstått så är det ingen hitt och det är detta jag utgår ifrån. Skulle bara bli en irritationsmoment för mig på en sådan kort flygresa om jag ska sitta och försöka koppla upp med ett WiFi som krånglar och/eller är segt. Då är jag hellre utan tills tekniken finns på plats för ett stabilt och bra WiFi.
Tills dess ser jag hellre att SAS lägger pengarna på annat :)
 

In_Sweden

Medlem
Jag har sällan flighter längre än 2hr enligt tidtabell.
Jag känner att Wifi kan vvara treligt om det fungerar, men egentligen så är det inget jag tänker för mycket på. Kan vara skönt att slappna av ett tag också.
 

Holloman

Medlem
Jag flyger främst ARN-CPH,HEL & OSL och på de sträckorna skulle en investering i Wifi vara fullständigt meningslös för min skull. Framförallt på mornarna så passar jag på att ta en tupplur och på hemvägen blir det oftast så att jag tar en power nap (på grund av den tidiga morgonen. Jag har knappt använt det alls när det råkat vara ett plan med Wifi på sträckan.
 

Toni_Nyberg

Ny medlem
Det känns inte alls viktigt på korta flygningar, jag skulle inte heller prioriterat det. Har vid några få tillfällen flugit Norwegian och surfen fungerar ingen vidare. Inte heller den som SAS erbjuder i sina kärror är stabil.

Ser dock fram emot vad framtiden kan erbjuda. Felfritt surfande på alla resor kan man ju inte klaga på!
 

perhall

Medlem
Håller med er allihop. Ingen idé på korta flygningar. DY har jag testat men knappt lycktas få igång WiFi, blir mest irriterad. Kan tänka mig att den som kommer i 350XWB kommer vara bättre...
 

Börling

Medlem
Ska jag vara ärlig uppskattar jag varje möjlighet att inte kunna vara uppkopplad:) Vare sig resan är kort eller lång. En bok eller en film på längre resa är en njutning. Inte tuppluren att förglömma.
 
Toppen