Senaste nytt

Sex månader sedan SAS Plus ersatte Business Class - intervju med Eivind Roald

För sex månader sedan presenterade SAS ett nytt servicekoncept som innebar att Business Class försvann från resor inom Europa. BusinessClass.se har fått en exklusiv intervju med Eivind Roald, Koncerndirektör Sales & Marketing på SAS hur det mottagits av resenärerna. Konkurrensen på flygresor inom Europa blir allt tuffare och traditionella nätverksbolag förändrar sina servicekoncept för att…
 

jth

Medlem
Intressant, jag trodde inte ens att "bankers i London"-gruppen flög med SAS längre. Den kan i varje fall inte vara särskilt stor.
 

Alx

Medlem
Intressant att SAS numera även själva inser (och öppet säger) att de snarare konkurrerar med Ryanair, Easyjet och Norwegian än med nätverksbolagen. Det känns som att det vägvalet redan från start har en given förlorare.
 

drW

Medlem
Jag har bara åkt i plus några gånger sedan lanseringen ock som sagt inrikes är det ett riktigt lyft. Har även åkt till Berlin och även på den sträckan fungerar konceptet klockrent tycker jag. På sträckor över 2 timmar kanske plus skulle erbjudas en mer substantiell måltid. Kanske som föreställt tillval utan extra kostnad?
 

johansch

Medlem
Jag tycker konceptet på maten i Plus är heltrasigt. Medioker kvalitet, men obegränsad kvantitet. Det går att göra bra mat billigt, men de försöker ju inte ens...
 

bossefin

Medlem
Inrikes och korta utrikes har jag inga problem. Men liksom DRW ovan så tycker jag att man borde vara mer flexibel när man lägger serviceutbudet och anpassa det till flygtid. När man flyger längre än 2-3 timmar borde mat vara mer substantiell och även fritt mittensäte...
 
Toppen