Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

SAS återlanserar sitt lojalitetsprogram under titeln EuroBonus 2.0 i slutet av januari 2014. Vår norska systersida BusinessClass.no har intervjuat Eivind Roald, Koncerndirektör Sales & Marketing för SAS som berättar mer om förändringarna. Scandinavian Travel Class är den interna benämningen på SAS målgrupp - frekventa resenärer med fler än 10 enkelresor per år. "Den som flyger…
 

JacobGBG

Medlem
Tillgången på billiga poängbiljetter kommer vara kopplad till din status hos oss. En Basic medlem kommer inte ha lika lätt att boka en resa i Business Class till New York för 100 000 poäng som en Gold eller Diamond medlem.

Jag förstår tanken med detta men risken finns att det blir väldigt fel i slutändan. För mig som hamnat i Silver skiktet de två senaste åren så är detta ett starkt incetiv att på allvar röra mig mot Aegean eller tillochmed BA. Det gör det också än mer intressant att skaffa ett EB Amex då det blir andra rangens kvalite på mina poäng och tveksamt om jag kan nyttja fördelarna, det är redan svårt nog som det är idag.
 

agehall

Medlem
Om han verkligen tror att man kan hitta en bonusbiljett i business så pass enkelt vill jag påstå att han inte har koll eller ljuger. Att kalla poäng+pengar-biljetter för bonusbiljetter är ju helt befängt.
 

Mikael64

Medlem
För att nå den nya nivån så kommer det troligtvis att krävas ca 100.000 poäng/år. Är det alla poäng inräknade flyg, hotell, shopping med kort mm eller är det bara flygpoäng?
 

rob74

Medlem
För att nå den nya nivån så kommer det troligtvis att krävas ca 100.000 poäng/år. Är det alla poäng inräknade flyg, hotell, shopping med kort mm eller är det bara flygpoäng?
Det lär ju handla om baspoäng, dvs flygningar med SAS och Star Alliance, såsom det är idag.
Hotell, kortköp och hyrbil mm ger ju endast extrapoäng som inte kvalificerar till någon nivå utan endast går att utnyttja för bonusuttag på flyg, hotell, hyrbil, mat ombord osv.
 
Toppen