Nu verkar det vara bekräftat i bokningssystemet:
SAS lägger ner i princip all trafik till Finlands huvudstad Helsingfors. Blue1 tar över och kvar verkar även Cimber Air vara med sin dagliga avgång till CPH som flygs åt SAS.
Visserligen har SAS kostnader som överstiger Blue1 med råge och mer därtill, men jag har alltid fått för mig att kostnadsstrukturen på biljetter till/från HEL varit hög med i SAS ögon stora premiumkabiner.
En av anledningarna till att SAS inte införda servicekonceptet Scandinavian Direct (en kabinklass) på ARN/CPH–HEL var först och främst att man inte ville att Finnair skulle få en fördel genom att erbjuda Business.
Tråkigt värre måste jag faktiskt säga!
SAS lägger ner i princip all trafik till Finlands huvudstad Helsingfors. Blue1 tar över och kvar verkar även Cimber Air vara med sin dagliga avgång till CPH som flygs åt SAS.
Visserligen har SAS kostnader som överstiger Blue1 med råge och mer därtill, men jag har alltid fått för mig att kostnadsstrukturen på biljetter till/från HEL varit hög med i SAS ögon stora premiumkabiner.
En av anledningarna till att SAS inte införda servicekonceptet Scandinavian Direct (en kabinklass) på ARN/CPH–HEL var först och främst att man inte ville att Finnair skulle få en fördel genom att erbjuda Business.
Tråkigt värre måste jag faktiskt säga!