Senaste nytt

Invigning av Emirates nya flyglinje Stockholm Arlanda-Dubai

Jacob

Medlem
Det är tre år sedan det Dubai-baserade flygbolaget Emirates tog steget in på den skandinaviska marknaden med en linje till Köpenhamn, idag var det dags att lägga ännu en skandinavisk huvudstad till linjekartan. På Arlanda invigdes den nya linjen med pompa och ståt med deltagande av bland annat Sveriges handelsminister och Förenade Arabemiratens ambassadör i…
 
Kul att se Hubert Frach i Stockholm igen. Intressant att det blev Boeing 777-200LR istället för 300ER - tyder på att biljettförsäljningen kanske inte blev exakt vad dom hoppats på.

Ska bli kul att testa Emirates framöver!
 

David

Medlem
Roligt att fler bolag väljer att trafikera Sverige. Hoppas jag får chans prova Emirates igen för att förhoppningsvis vända den halvt misslyckade upplevelsen förra gången (test kommer när den funktionen är igångsatt).
 

Jacob

Medlem
Roligt att fler bolag väljer att trafikera Sverige. Hoppas jag får chans prova Emirates igen för att förhoppningsvis vända den halvt misslyckade upplevelsen förra gången (test kommer när den funktionen är igångsatt).
Det ser vi fram emot. Vi kommer dra igång möjligheten att skriva flygrecensioner inom kort, bara sista finjusteringarna kvar.
 

Teddulin

Medlem
Ser fram emot att få åka med denna flight den 9/10. Även då är det en 777-200LR som gäller. Har plats 9A-9B reserverat och hoppas att vi blir nöjda. Hoppas lite lite lite på en uppgradering till F tack vare bröloppsresa men det återstår att se. Kul med en nytt fräscht flygbolag till Arlanda hur som helst.
 
Riktigt positivt att ARN växer med nya flyglinjer...nyss var det Noregian som tillkännagav direktlinjer till Oakland och L.A och vi kommer även ha möjlighet att flyga direkt till Fort Lauderdale. Linjen med Emirates kommer bli intressant tror jag. Som redan nämnts sker den i codeshare med Qantas...någon som vet om man kommer kunna tjäna Qantas FF poäng på sträckan till Dubai med Emirates?
 

mankan69

Medlem
Ska testa den nya linjen imorgon EK 158. Intressant att åka med Emirates, har hört mycket gott om bolaget men aldrig testat det. Undrar om de möjligen kan tänka sig att uppgradera mig och hustrun om jag visar Pandionkortet.... chans = 0.01% antar jag :)
 
Toppen