Senaste nytt

Premiär för Norwegian till New York

Jacob

Medlem
I fredags 31 maj var det premiär Norwegians första långdistanslinje från Stockholm. Efter att Norwegians VD Bjørn Kjos på torsdagen högtidligt invigt den första linjen från Oslo kom turen till Arlanda där det var USA-inspirerade aktiviteter på flygplatsen. Alla bilder: Jacob Molin Det blev ingen premiär med nya Boeing 787 Dreamliner som det var tänkt.…
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, jag var lite förvånad att DY flightnummer som användes istället för DU. Ska det vara så i fortsättning?
 

GillBates

Medlem
Är det mer än bara en klass i den kärran? Var det inte en 3-klass konfig från Jet Airways som skulle användas?
 

MarcusC

Medlem
Hittade denna rapport på flyprat (<a href="http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117976" rel="nofollow">Delta First, Norwegian Longhaul og Blue1 – Boston til Bergen 31. mai – 2. juni - Flyprat</a>) inget som lockar mig pröva DY longhaul nu i början.
 

bhen

Medlem
A380*G; Har hört att norwegian har undantagit longhaul-flygningarna för ID-biljetter för de anställda.<br />
Men du menar kanske som crew?
 

Agö

Medlem
<blockquote><strong>MarcusC;144765 wrote:</strong> Hittade denna rapport på flyprat (<a href="http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117976" rel="nofollow">Delta First, Norwegian Longhaul og Blue1 – Boston til Bergen 31. mai – 2. juni - Flyprat</a>) inget som lockar mig pröva DY longhaul nu i början.</blockquote>
<br />
Hmm. Det där såg ju inte överdrivet festligt ut. Ska vara rejält billigt (&lt;2k) för att motivera en sådan resa.<br />
<br />
Vad är anledningen till att de inte laddat IFE?
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>Agö;144768 wrote:</strong> Vad är anledningen till att de inte laddat IFE?</blockquote>
<br />
Den som Norwegian har avtal med (på B787) är kanske inte kompatibel med A340 från HiFly?
 

Palazzi

Medlem
Är i en familjesituation där jag bara behöver resa själv, så tjänar för få kronor för att motivera Norwegian till NYC. Känner ändå att det verkar vara OK värde för pengarna, åtminstone när man får in en B787 på sträckan (om man köpt de billigaste biljetterna).<br />
<br />
Tycker man borde sätta in long haul-konceptet även på t.e.x Dubai för att pressa priserna en aning. T.o.m jag skulle kunna tänka mig att flyga DY för 1.995kr T/R i en 787 dit. Känns som en sträcka där man skulle uppskatta direktflyg under tråkiga helger på vintern.
 
Toppen