Senaste nytt

BusinessClass.se möter Qatar Airways VD Akbar Al Baker

Jacob

Medlem
Qatar Airways har gjort en imponerande resa under de senaste två decennierna, från att ha varit en liten lokal spelare i Mellanöstern till att idag trafikera 125 destinationer runt om i världen med 250 trafikflygplan på order. En stor del av denna prestation kan tillägnas Qatar Airways hängivne VD Akbar Al Baker. BusinessClass.se fick möjlighet…
 
Nu börjar det likna något! Kul att få höra lite vad den beryktade mannen har att säga. Han verkar vara en sån som lägger sig i stort som smått i organisationen på gott och ont. Kommer ihåg någon film från nya flygplatsen där CNN (har jag för mig) är på plats och han råkar få syn på någon lucka till brandsläckarutrusningen som inte riktigt är helt plan (då den är av plåt) och någon stackars medarbetare får ta på sig att få den utbytt. Undrar om någon vågar säga nej?
 

FF#1

Medlem
hehe, synd om det är en som arbetar med nått helt annat tex. elektriker som får brandposten på halsen.
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Jonas Forslin;125908 wrote:</strong> Nu börjar det likna något! Kul att få höra lite vad den beryktade mannen har att säga. Han verkar vara en sån som lägger sig i stort som smått i organisationen på gott och ont.</blockquote>
Hehe! Visst kändes det som han involverade sig i ett och annat i företaget, även ett antal nivåer ner i hierarkin, det var rätt många detaljfrågor han kunde svara på. Men jag fick inte intrycket att det var på ett orimligt sätt och utan att han först hade kött på benen och visste vad han pratade om. Han är ju dessutom utbildad pilot och vet hur ett flygplan är konstruerat och vad det innebär att flyga ett flygplan. Han är helt klart medveten om sina egna begränsningar, annars hade de omöjligt kommit dit de är idag.
 
Toppen