Senaste nytt

Test: Japan Airlines nya business class - Sky Suite

Jacob

Medlem
I januari 2013 premiärflög Japan Airlines med sitt nya långdistanskoncept med en helt nya business class produkt som man valt att kalla Sky Suite. För första gången erbjuder ett flygbolag en fullvärdig svit i business class, en konstruktion med väggar och avgränsning som man normalt bara finner i första klass. BusinessClass.se gav sig iväg till…
 

JacobGBG

Medlem
Mitt första intryck när jag såg bilderna var "det där var en riktigt steril första klass svit". Döm då av min förvåning när jag sedan såg att det var ett business säte. Mäktigt JAL!
 

Alf

Medlem
Jag vet inte riktigt om jag gillar dessa "lådor". Jag åkte i en motsvarande svit i TG ombyggda F klass på 747. Jag hade den i mittenraden och jag gillade den inte alls. Jag fick en klaustrofisk känsla när jag satt där. Jag hade hustrun bredvid men vi kunde inte kommunicera. Däremot kunde jag sitta mitt emot henne när måltiden serverades och det var trevligt. Jag föredrar nog trots allt den öppna lösningen, man blir för instängd i denna låda.
 

minatoku

Medlem
Någon som har provat dem uppe i luften? Påminner lite om BA CW (kanske mest pga skärmarna...?), det vore spännande att få höra hur de är i jämförelse...
 

Dr. Miles

Expert
Det går att flyga Japan Airlines Business class (JAL Sky Suite) mellan London - Tokyo v.v. med British Airways deals från Istanbul. (boka som BA flightnummer)<br />
Tack vare låg EUR har priset sjunkit nu till 15.900 SEK inkl. skatter.<br />
<br />
<a href="http://www.businessclass.se/deals/893-business-class-istanbul-tokyo-seoul-t-r-british-airways-15-900-sek-inkl-skatter.html#post5632" rel="nofollow">http://www.businessclass.se/deals/893-business-class-istanbul-tokyo-seoul-t-r-british-airways-15-900-sek-inkl-skatter.html#post5632</a>
 

Dr. Miles

Expert
JAL har fått en ny konfig av Boeing 787.
Dessa Boeing 787 har JAL Sky Suite med 2-2-2 konfig i Business class, 2-3-2 i Premium Economy och 2-4-2 i Economy class.
2-4-2 i Economy class hör till ovanlighet nuförtiden. De flesta flygbolag som har Boeing 787, kör 3-3-3 konfig i Economy class.

Denna konfig av Boeing 787 har Washlet installerade i alla kabinklasser. Tidigare var det endast i Business clas..

Här kan man se några bilder av ny konfig av Boeing 787 hos JAL.
JAL、最新787は快適性で勝負 写真特集・スカイスイート787
JAL、787新仕様機の機内公開 ビジネスとエコノミー刷新、プレエコ新設
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Endast 11 rader Y i en widebody! Nagot slags rekord?
Ja, ytan för Business class är nästan halva planytan.

För övrigt, JAL har inte det som regel men de facto får man uppgraderad till Premium Economy om man har JAL Mileage Bank Sapphire (motsvarar oneworld Sapphire) status eller uppåt.

Hos ANA är det skriven regel att man som ANA Mileage Club Platinum (motsvarar Star Alliance Gold) och uppåt kan man få fri uppgradering till Premium Economy om det finns ledig plats.
プラチナサービス 空港でご利用いただけるサービス│ANAプレミアムメンバーサービス│ANAマイレージクラブ
 
Toppen