Senaste nytt

BusinessClass.se intervjuar Martin Wassborn på SAS Eurobonus

Svårt att använda din SAS American Express 2-4-1 voucher? Varför är det så knepigt att hitta bonusresor? Medlemmarna ställde frågor och vi talade ut med Martin Wassborn på SAS Eurobonus. SAS Eurobonus American Express har sedan lanseringen 2009 blivit mycket populärt bland EuroBonus medlemmar. Till skillnad från alternativen från Diners Club och Mastercard ger American…
 

agehall

Medlem
Trevligt att Martin svarat på våra frågor. En del svar är ju, föga förvånande, väldigt undvikande men det får man nog köpa.<br />
<br />
Jag tycker dock det låter väldigt konstigt att det inte är "<span style="color: #3E3E3E">ytterst få som når 300 000kr på ett år". Om det nu är så, borde man väl ha ännu enklare att göra något trevligt för oss som ligger på bortåt miljonen. Efterskänkt årsavgift hade ju legat nära till hands.<br />
<br />
Annars tycker jag det låter som att man är medvetna om de brister som finns idag och försöker jobba för att lösa dem.</span>
 

Bamsefar

Medlem
Intressant att man är inne och stämmer av från EuroBonus - men de verkar fortfarande missa poängen med att ha ett kort som AmEx SAS EuroBonus: Om man inte kan nyttja 2-4-1 vouchern för att resa i businessclass på långa linjer (NYC, ORD, SFO eller Asien - samma problem med alla linjer som jag ser det) - vad skall man då betala 1000 sek för besvikelsen ?
 

PYRZ

Medlem
Bra reportage. Håller med om att några av svaren är undvikande men jag hade inte förväntat mig ngt annat heller om jag ska vara ärlig. <br />
<br />
Sen att skylla på att IT systemen inte kan hantera bla open jaw och bokning via hemsidan är ingen höjdare. Man har helt enkelt misslyckats med att ta fram en "riktig" produkt när IT sytemen inte har följt med.
 

jumbooze

Medlem
En sak verkar vara lite konstig, ang. blandade klasser, jag kan inte svära på det men jag har ett starkt minne av att jag hjälpte en kompis boka julkalender till London för poäng på blandad klass, dvs eco på utresan och ecoextra på hemresan.<br />
<br />
Men bra reportage och hoppas att detta utvecklar sig och vi kan påvisa för dem att vi är många som har samma behov som medvetna resenärer.
 

NiNE

Medlem
Det vore ju intressant att få höra åsikter från AMEX också. De kan ju inte vara speciellt nöjda med att många slutar använda kortet strax innan de har nått 150.000 kronor med avsikten att gå över gränsen precis innan nyårsskiftet. Att erbjuda någon form av incitament för att fortsätta använda kortet när man har nått 150.000-gränsen borde kännas angeläget för AMEX. Fler poäng per krona tycker jag känns som en rimlig och motiverande åtgärd.
 
Toppen