Senaste nytt

Destination San Francisco - guide för medvetna

Om det är till New York man åker över en weekend är det i San Francisco man bosätter sig. Medvetenhet, branta backar och röda broar. Här finns lite av varje. I Destination San Francisco delar Sveriges mest resemedvetna resenärer med sig av sina guldkorn i kanske den bästa staden i hela USA. Text: Erik Gustafsson,…
 

gylf

Ny medlem
"Inte ett topplag"? 49:ers var en muffed punt från superbowl förra året, och har säkrat slutspel i år också. Ni har ganska höga krav..<br />
<br />
Saknar man svensk mat kan jag rekommendera Pläj på Fulton St. Enda skandinaviska restaurangen i stan, och maten är dessutom av hög klass.
 

Tomas K

Medlem
Håller med Gylf :)<br />
Står basket i samma mening, om ni tänkte på Golden State Warriors kan jag hålla med om att det är ett bottengäng ;)<br />
<br />
Förövrigt mycket bra innehåll, älskar den staden!
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Traveller;102836 wrote:</strong> Nice. Jag har ju inte varit i SFO men landar där den 25 December efter en resa från MIA med UA i första klass.</blockquote>
Vi lovade ju att guiden skulle vara klar till din resa... ;)
 

Stefan62

Medlem
En bra och redig guide - har aldrig varit där, men kanske det blir nu när SAS startar trafik dit. <br />
<br />
Det står "har man hyrbil etc" - men är det ett alternativ att inte ha det? Jag menar att i NYC är det aldrig tal om det, men i Ft Lauderdal/Miami/Los Angeles är det väl nästan en förutsättning...eller har jag fel?
 

agehall

Medlem
<blockquote><strong>Stefan62;103056 wrote:</strong> <br />
Det står "har man hyrbil etc" - men är det ett alternativ att inte ha det? Jag menar att i NYC är det aldrig tal om det, men i Ft Lauderdal/Miami/Los Angeles är det väl nästan en förutsättning...eller har jag fel?</blockquote>
<br />
Det finns mycket att se i omgivningarna, så hyrbil under iaf del av besöket är att rekommendera. I downtown SF behövs det inte.
 

Traveller

Medlem
Jag har varit i 74 länder så här långt, rest till USA många gånger men inte San Francisco tidigare. Ligger nu på hotellet i SFO och ser bakåt på dagarna här. Det är helt klart ett härligt äventyr att ta sig an San Francisco. Här behöver man inte ha tråkigt en sekund, inte heller behöver man leta efter nya intryck eftersom dom fullständigt anfaller. Här är grym shopping (nu dessutom julrea), fantastiska gallerier, mycket att se men även mycket misär. Stan är full med uteliggare och tiggare, mer än NY eller Chicago, fler än de flesta stora städerna. Jag tog mig tid att prata med några och det var fantastiskt ntressant. Att hamna på gatan kan komma sig av många anledningar har jag lärt mig. Men, SFO är en stad ni sall till och att åka hit just efter jul och shoppa är fantastiskt men dock ej för tunna plånböcker. Säga nej är svårt här.
 

karho

Medlem
Tack för guide, kommer säker använda den vid resa till SFO.<br />
<br />
En fråga till redaktionen, borde inte resmålsguiderna ligga under guider när man klickar (nästan) längst upp på sidan? Här alltså: <a href="http://www.businessclass.se/4-guider/" rel="nofollow">BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Guider</a>
 
Toppen