Senaste nytt

Destination New York - guide för medvetna

Trots att närmare 600 mil hav skiljer Sverige från New York kan det vara staden – och USA landet – som berör oss allra mest. Oavsett om man gillar det eller inte är det omöjligt att undgå. ”Alla” har varit där och resten vill åka dit. I Destination New York delar Sveriges mest beresta resenärer…
 

Raste

Medlem
Är i NY och bor faktiskt på Hotell W, kan verkligen rekommendera det, bra design och utmärkt läge. Reser hem på söndag och tänkte försöka hinna med några saker som tipsats om, några har jag redan gjort - kul!
 

Hanne

Ny medlem
Tycker Hotel W ligger lite långt ner om man reser för att uppleva saker och inte bara för business... (Hotellet i sig är fräscht dock).<br />
Kan rekommendera Hilton Garden Inn W 35th Street om man vill bo mitt i smeten med bra kommunikation till det mesta :)
 

A380*G

Medlem
<blockquote><strong>Hanne;94075 wrote:</strong> Tycker Hotel W ligger lite långt ner om man reser för att uppleva saker och inte bara för business... (Hotellet i sig är fräscht dock).<br />
Kan rekommendera Hilton Garden Inn W 35th Street om man vill bo mitt i smeten med bra kommunikation till det mesta :)</blockquote>
<br />
Bodde där 2008 några månader efter att det hade öppnat. Då var det nytt och fräscht. Hur är det nuförtiden? Hiltonhotell har ju en tendens att bli lite slitna fort tycker jag.
 

vicce

Medlem
Tack för denna guide. Som du skriver så har alla "sitt eget New York", men det är kul att få tips på saker som man missat.<br />
<br />
Blir inte mindre sugen på att åka tillbaka nu när man läst allt detta! =)
 

hampafroe

Medlem
Bra skrivet. Många bra tips!<br />
Här kommer ngt mer!<br />
<br />
Den som vill uppleva service och boende i en klass för sig kan jag varmt rekommendera S:t Regis. Oklanderlig service, men skippa frukost och ta den på stan. Mycket bättre och mer prisvärt.<br />
<br />
För asiatisk mat så är Nobu fantastiskt!<br />
För Steaks är Booby Vans Steakhouse en klassiker som man inte vill missa!
 

LinuxSam

Medlem
Testade bisonfilén på Ted’s Montana Grill idag... kom lite sent så jag valde att sitta vid baren. Fick bra service och måste säga att det köttet var något av det bästa jag ätit. Mört så det föll sönder i munnen och bra smak.
 
Toppen