Senaste nytt

BusinessClass.se lanserar hotellrecensioner

Jacob

Medlem
Vi är mycket glada att idag kunna lansera en ny redaktionell del på BusinessClass.se - hotellrecensioner. Ytterligare ett steg mot vårt mål att bli en helhetsportal för medvetna resenärer. Hotell kan dock vara så mycket, i världen finns idag över en miljon hotell och därför krävs någon form av inriktning för att göra denna sektion…
 
Kom gärna med kreativ kritik och idéer på unika uppslag!<br />
<br />
Vi är precis i startgroparna och har tagit fram en mall för tester som fortfarande går att justera.<br />
Vad ska vi tänka på när vi testar - bra internet, sköna morgonrockar eller FT levererad till dörren? <br />
<br />
Hur testar man Concierge service? Frågorna är många.
 

Appfly

Medlem
Utmärkt med hotellrecensioner fråm det mycket beresta forumet. Ofta är är just hotellet det svåraste att bestämma inför en resa.<br />
<br />
En av de allra vikigaste punkterna för mig är hygienen och städningen så det ser gärna att det granskas lite extra noga (kanske inte behöver köra CSI, men nästintill ;) ) <br />
Mitt förslag är att ni granskar städningen i tre olika sektorer: Rummet, badrummet och sängen med följande kriterier (där tillämpliga) <br />
- Typ av golv samt städning <br />
- Städning av kontaktytor som handtag, strömbrytare och fjärrkontroll<br />
- Skick på handdukar<br />
- Tvåldispensers eller miniflaskor? (märke o.s.v.)<br />
- Skick på lakan, rena överkast och prydnadskuddar
 

Agö

Medlem
Kanske ett kort stycke om poängintjäning till respektive hotellkedjas bonusprogram? Det vore intressant att känna till.
 

sembl

Medlem
Underbart Martin, precis det vi pratade om på Lördagsfikan. <br />
<br />
Bokad rums typ:<br />
Incheckning mottagande:<br />
Amneties på toaletten:<br />
Hur fräsch är fjärrkontrollen:<br />
Sängen: Mjuk/medel/hård:<br />
Utbud av kanaler på TV:<br />
Städning/bäddning:<br />
<br />
Några av de saker jag brukar ha dille på iaf. <br />
<br />
/M
 
Jag beställer ofta en Club Sandwich till rummet vid 23-tiden och en öl. Tar det 15 minuter eller en timme? Hinner jag somna?<br />
<br />
Om jag skickar ett mail till Concierge inför besöket och ber dom ställa upp en stor flaska vatten på rummet - får jag det? Är det bubblor? Är det rent av Perrier eller San Pellergrino? Kostar det 180kr? :)
 
<strong>Exempel på grejer verkligen stört mig på rätt bra hotell:<br />
</strong><br />
- Dåligt duschtryck (det kommer nästan inget vatten)<br />
- Dåligt Internet (det är nästan värre om det nästan fungerar än om det inte finns)<br />
- Dålig hygien i restaurang/frukost (hela familjen blev magsjuka)<br />
- Dåligt tvättade lakan och/eller sängöverdrag<br />
- Jättedyr flaska vatten på rummet (100kr för något som kostar 15kr i affären intill)<br />
<br />
<br />
<strong>Exempel på grejer jag älskat:<br />
</strong><br />
- Fantastisk morgonrock, bästa någonsin (Ritz-Carlton Singapore)<br />
- Nespressomaskin<br />
- Bra Concierge som verkligen bryr sig<br />
<br />
<br />
(försöker komma på fler grejer - fyll gärna på med era preferenser)
 

JensE

Medlem
Det som jag stör mig på rätt ofta är att kort efter check-in på rummet så knackas det på dörren.<br />
Där står det en person som vill fylla på minibaren för det saknas en dricka eller något.<br />
<br />
Detta händer ganska ofta. Får börja bli bättre på att komma ihåg hänga upp do not disturb grejen på dörren.
 

Palazzi

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;90942 wrote:</strong> <strong>Exempel på grejer verkligen stört mig på rätt bra hotell:<br />
</strong><br />
- Dåligt duschtryck (det kommer nästan inget vatten)<br />
- Dåligt Internet (det är nästan värre om det nästan fungerar än om det inte finns)<br />
- Dålig hygien i restaurang/frukost (hela familjen blev magsjuka)<br />
- Dåligt tvättade lakan och/eller sängöverdrag<br />
- Jättedyr flaska vatten på rummet (100kr för något som kostar 15kr i affären intill)<br />
<br />
<br />
<strong>Exempel på grejer jag älskat:<br />
</strong><br />
- Fantastisk morgonrock, bästa någonsin (Ritz-Carlton Singapore)<br />
- Nespressomaskin<br />
- Bra Concierge som verkligen bryr sig<br />
<br />
<br />
(försöker komma på fler grejer - fyll gärna på med era preferenser)</blockquote>
<br />
En gång reserverades mitt kort för 2.800SEK i London. Jag hade tagit en vatten... Reservationen låg så länge att jag nästan trodde det var priset för en flaska. Tillslut förstod jag att de reserverat hela hotellkylen, men pengarna gick tillbaka veckan senare:p<br />
<br />
Nespressomaskin på rummet är ovärdeligt :)
 
Toppen