Senaste nytt

Någon som bott på Copperhill i Åre? Vad tyckte ni?

Jag var uppe på en konferens där i slutet av november. Det är naturligtvis ett fint och häftigt ställe. Rummen/lägenheterna är toppenfräscha, fattas bara annat när det är såpass nytt. Frukosten var kanon!

Copperhill ligger dock lite off om man är ute efter Åres nöjesutbud. Men det finns ju givetvis taxi... :)
 
Jag var uppe på en konferens där i slutet av november. Det är naturligtvis ett fint och häftigt ställe. Rummen/lägenheterna är toppenfräscha, fattas bara annat när det är såpass nytt. Frukosten var kanon!

Copperhill ligger dock lite off om man är ute efter Åres nöjesutbud. Men det finns ju givetvis taxi... :)

Låter bra :)

Åker med familjen så något party kommer det inte bli :)

Funderar på om man har användning av sitt medlemskap i Nordic Choice Club? Det ägs av choicekedjan men man kan inte boka det via choice hemsida utan bara via copperhills egna.
 

rob74

Medlem
Har vänner som bodde där för inte så länge sedan. De hade då tydligen ont om personal under frukosten och skinkan hade visst surnat...
De hade tyvärr lite blandade känslor efter sin vistelse.
 
Om inte ni ska ha egen bil med då är det ganska off från fina backar. Copperhill ligger nära till Björnen, rätt bra om man har små barn med. Dock det är utanför byn som sagt och man blir lite isolerat. Har man lite större barn som älskar park och halfpipe då är det Holiday Inn som passar bättre eller något i själva byn.
 
Det kan säkert ha varit så tidigare, men jag tvivlar på att något plan får/vågar gå ner på Åresjön. Det är fullt med aktiviteter där vintertid, skidturer, skoteråkning, paragliding m.m. Däremot ser och hör man en del helikoptrar som troligtvis kommer in från Trondheim och OSD. (Jag har aldrig sett någon landa på isen dock...)
 
Vill man ha en lite annorlunda upplevelse då kan man göra så:
flyg till OSD, transfer med snöskoter till Åre, eventuellt kite+långfärdsskridskor under en del av sträckan. För de som har daligt samvete av att flyga till OSD finns nog möjlighet att ta längdskidor och göra transfern till Åre á la Vasaloppstyle. :)
 

JacobGBG

Medlem
Jag väntar med spänning på att "jumbojeten" ska sättas in av SAS till Östersund så då får man tillfälle att testa detta ställe igen. ;)

Skämt åsido, Copperhill är ett fräscht hotell men håller typisk svensk standardmall för vad som anses bra service. Dvs leende och tilmötesgående personal men absolut inget som känns som above and beyond. Jämföra man prisnivån med vad man skulle få motsvarande i Colorado eller Österikiska alperna så tar däremot Copperhill ordentligt med stryk.
 

GOTBound

Medlem
Jag försöker boka Copperhill inför sommarsemestern; via Nordic Choice inga rum tillgängliga, via Copperhill.se finns det flera olika rum/sviter men förskottsbetalning som inte är avbokningsbara [utöver ett relativt dyrt ”avbokningsskydd” som gör att köpa till].

Hur är kopplingen Nordic Choice - Copperhill?
 
Toppen