Senaste nytt

Erfarenheter från Icelandair Saga Class

Någon som har erfarenhet av Saga Class? Jag ska åka Arlanda-Sanford om ett par veckor och det skulle vara intressant att höra om ni har några bra tips.
 

Roger J

Medlem
Det var tyvärr ett antal år sedan jag gjorde ARN-KEF-BOS, men de har fortfarande Business Class-stolar som liknar vad du hittar på inrikes i USA. Det är alltså inte sådana som t.ex. SAS, Lufthansa etc har utan passageraren framför fäller ner sitt ryggstöd över dig. De flyger enbart Boeing 757 (om de inte köpt något nytt nyligen?) vilket betyder "narrow-body" 2+2 stolar i Business.
Någon annan kan säkert kommentera servicen ombord anno 2011.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
För att vara tydlig: Det är en rätt trist konfiguration med stolarna för att resa så pass långt i Business Class. Inte lätt att sova.
Varför reser du med Icelandair? Om det är priset är det förståeligt men annars måste nog de flesta andra bolag över atlanten föredras.
Man kan ju heller inte samla poäng på något bra sätt med dem.

Fler som har kommentarer?
 
Tack för er feedback, även om det inte verkar särskilt positivt.
Jag har åkt ganska många gånger till Florida men inte hittat något jättebra alternativ som är prismässigt OK. Det här får ses som ett test för priset var bra, ca 12.000:-. Nästa gång blir i Mars och då med BA i Business Class, det är ju något annat!
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte åkt själv med Icelandair, men enligt Youtube video här, ser det ut som det motsvarar SAS Economy Extra, men inte Business class.

[video=youtube;9aYnhFD8v9A]http://www.youtube.com/watch?v=9aYnhFD8v9A[/video]
 

henrik l

Medlem
Jag flög KEF-ARN i deras motsvarighet till eco+ för två år sedan. Samma kabin och samma stolar som business. Business var markerad med en liten skylt. När det gäller hårvaran är det som AHO konstaterar mera eco+ än business.
 

mozartfan

Ny medlem
Jag måste iaf rekommendera Icelandair, för jag tyckte att det var alldeles utmärkt service för det priset som man betalar, men det är ju inte lufthansa, eller Ba, men det räcker, och maten, servicen, AVOD var alldeles utmärkt, och flygvärdinnorna var charmerande och inte alls sådär sura som man hört att de skulle vara! Rekommenderad flygning om man har lite ont om slantar men iaf vill upplev business class service till humant pris.
 
Toppen