Senaste nytt

Resebyråtest 2012 Plats 7: Flygvaruhuset, Travelstart, Budjet, ReseCentrum Gruppen & Ticket

Gnopps

Medlem
Nu är vi inne på andra veckan av årets resebyråtest och på fredag korar vi årets vinnare. Plats 7 (delad): Flygvaruhuset, Travelstart, Budjet, ReseCentrum Gruppen & Ticket 57% På plats 7 hittar vi återigen tre resebyråer tillhörande etraveli: Flygvaruhuset, Travelstart och Budjet. Tillsammans med ReseCentrum Gruppen och Ticket ligger de alla bra till prismässigt; Flygvaruhuset…
 

Traveller

Medlem
Intressant.. Jag skall åka iväg på en semesterresa, dyka lite tänkte jag. Planen var att boka en resa ikväll och jag har tidigare, med mycket erfarenhet, sökt olika vägar och kom fram till ett pris på 17700 kronor för två. Jag hade då gått ifrån charter och tittat på direktflyg samt att boka hotellet separat (så klart). Chartern för samma kostade 21000 kronor. NU tog jag och kollade på Flygvaruhuset (flygvaruhuset.se) och fick ihop exakt samma kombination som jag sökt tidigare men för 11.556 kronor - för två.. En besparing på 6.150 kronor. Detta tack vare Businessclass som fick mig att gå in på Flygresor.se hemsida.
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>Traveller;81079 wrote:</strong> Intressant.. Jag skall åka iväg på en semesterresa, dyka lite tänkte jag. Planen var att boka en resa ikväll och jag har tidigare, med mycket erfarenhet, sökt olika vägar och kom fram till ett pris på 17700 kronor för två. Jag hade då gått ifrån charter och tittat på direktflyg samt att boka hotellet separat (så klart). Chartern för samma kostade 21000 kronor. NU tog jag och kollade på Flygvaruhuset (flygvaruhuset.se) och fick ihop exakt samma kombination som jag sökt tidigare men för 11.556 kronor - för två.. En besparing på 6.150 kronor. Detta tack vare Businessclass som fick mig att gå in på Flygresor.se hemsida.</blockquote>
Har du också tittat på andra webbsidor som du har kollat tidigare?<br />
<br />
Det kan vara så att flygbolaget har laddat upp nya priser eller släppt ut mer platser i lägre bokningsklasser.
 

Traveller

Medlem
AHO.. Stora skillnaden verkar vara hotellets kostnader i detta. Flyget verkar vara det samma, sånär som på någon hundring. Inkluderat Apollos marginal förstås. Då jag sökt på andra siter med kombinationen hotell (samma) och flyg så kom jag inte ens i härheten av detta pris.
 

bstark

Medlem
Travelstart är lite av en favorit i min bok, brukar alltid få upp bra pris där. Söken är inte den bästa men då brukar jag söka upp och viltrera min resa med flygresor.se först. Den har riktigt bra filtreringsfunktioner. <br />
<br />
Denna "direktbetalnings"-rabatt är riktigt ful. Vet att de inte är ensamma om det. Men det är ingen ursäkt.
 
Toppen