Tydligare än så här kan inte skillnaden mellan SAS och Ryanair beskrivas
Visst händer det att SAS strular och det finns småsaker jag inte är nöjd med. Men det är en enorm skillnad i trygghet att resa med SAS jämfört med Ryanair. Jag har aldrig rest med dem och kommer aldrig göra det heller, inte ens om de skulle erbjuda mig att åka gratis på samma sträcka som det det skulle kosta mycket mer att åka med SAS. ALDRIG! Ett så oseriöst bolag som Ryanair vill jag aldrig ha något som helst att göra med! Punkt!
Mellan 2005 och 2010 fick kunden rätt eller delvis rätt av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i 84 fall i tvister mellan flygbolaget Ryanair och konsumenter. Tvisterna handlade bland annat om försenade flyg och förlorat bagage.
I hela 49 av fallen struntade Ryanair i att ge kunden kompensation. Det visar en genomgång som Rapport har gjort av tidningen Råd & Röns så kallade svarta lista.
...
Under den granskade perioden följde SAS samtliga beslut av ARN att kompensera kunder.
– Det får stå för dem, det är idiotiskt av SAS att följa ARN:s rekommendationer, säger kommunikationschefen på Ryanair Stephen McNamara till Rapport.
Visst händer det att SAS strular och det finns småsaker jag inte är nöjd med. Men det är en enorm skillnad i trygghet att resa med SAS jämfört med Ryanair. Jag har aldrig rest med dem och kommer aldrig göra det heller, inte ens om de skulle erbjuda mig att åka gratis på samma sträcka som det det skulle kosta mycket mer att åka med SAS. ALDRIG! Ett så oseriöst bolag som Ryanair vill jag aldrig ha något som helst att göra med! Punkt!