Senaste nytt

BusinessClass.se testar Wiens nya effektiva Skylink-terminal

Jacob

Medlem
Den 5 juni 2012 öppnades den nya Skylink terminalen på Wiens flygplats, även kallad terminal 3. Efter många år av trängsel i den gamla terminalen och en garanterad bussgate för de flesta flyg inom Europa är det ett rejält lyft för flygplatsen. Dessutom innebär den nya terminalen att transfertiden för Austrian Airlines i Wien sänkts…
 

Palazzi

Medlem
Herregud vilken skillnad! Ser helt fantastiskt ut! Nu blir jag sugen på en tripp till Wien.... (motiverad av en flygterminal... nu ligger jag verkligen i riskzonen:p)
 

Senator

Moderator
OS och VIE har alltid varit en bra kombination. Jag har haft ett tillfälle där jag blev riktigt besviken; det var senast när jag kom med en B772 från BKK i april och vi parkerade utomhus och ingen separat buss för C.<br />
<br />
Jag har även haft 25min anslutning (godkänd) innan mellan Schengen och icke-Schengen när min f.d. flickvän och jag åkte i C mellan DBV-VIE-ARN. Funkade utmärkt med specialtjänst som väntade på oss utanför.<br />
<br />
Men, detta ser jag måste testats! Kanske man skall köra ARN-VIE-FRA-ZRH-XXX med en F Award så får man testa OS HON/LH FCT/LX HON/FCL på samma resa.. Hade blivit en del skumpa då ja...:p
 

pep

Medlem
Tak Jakob ! Palazzi: Chancen for besoeg er der netop nu med OS's meget billige bz-class deals til SE-Asien (se denne traad under Deals).
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Senator;61071 wrote:</strong> Men, detta ser jag måste testats! Kanske man skall köra ARN-VIE-FRA-ZRH-XXX med en F Award så får man testa OS HON/LH FCT/LX HON/FCL på samma resa.. Hade blivit en del skumpa då ja...:p</blockquote>
Jag tittade in i Hon Circle loungen då det fanns fönster i dörren (som verkade vara låst och troligtvis behövde öppnas från receptionen). Kanske inte i nivå med Frankfurt och München men det såg mycket fräscht och rymligt ut
 

agehall

Medlem
Jag passerade själv VIE i helgen och måste säga att jag gillade terminalen. Jag hade inte koll på att den var ombyggd, men jag tyckte den kändes nyare, fräschare och bättre än när jag var där senast för snart 2 år sedan.<br />
<br />
Kan nog tänka mig göra fler resor via VIE ifall det passar. Man vill dock helst undvika OS gamla 767:eek:r. De kändes väldigt slitna. Fick faktiskt SAS A3x0 att framstå som riktigt moderna och fräscha tycker jag.
 

MarcusC

Medlem
Ser ju ut som ett rejält lyft, även om VIE var helt ok innan också. Typiskt man inte kan flyga direkt längre pga Austrians omprioriteringar(läs nedläggning av linjen från GOT)
 
Det ser ju trevligt ut, fast jag misstänker att den sterila känslan är nära till hands när man faktiskt är där. <br />
<br />
Palazzi: Du är inte ensam...
 

Roger J

Medlem
Har bytt flyg 4 gånger i nya terminalen senaste veckorna (Schengen -&gt; Schengen). Håller med det som står i artikeln och kommentarerna. Det ÄR lite sterilt. Men mycket mycket bra. Även om jag fått buss-gate vid 50% av passeringarna går det riktigt snabbt att byta plan. Det som är negativt/konstigt är att loungerna ligger lite avsides samt, som nämns ovan, kaoset i gaterna. Resten av terminalen är verkligen anpassad för Business-pax/guldkort men vid gate är det anarki och stökigt.
 
Toppen