Det har internationellt kraftig ifrågasatts om de omdömen som lämnas på nätet om hotell m.m. är att lita på (se ex.vis: Online User Reviews: Can They Be Trusted?). Någon liknande diskussion har jag inte sett eller hört i Sverige.
Själv har jag blivit synnerligen skeptisk till ex.vis TripAdvisor efter att ett av mina egna omdömen där blivit borttagit och att jag, trots upprepade påstötningar, inte fått någon förklaring till det. Själv fäster jag numera bara avseende vid sajter som redovisar verifierade omdömen, dvs de där endast den som gjort en bokning och genomfört den, kan lämna omdöme. Exempel på sådana sajter är booking.com, hotels.com och hotelscombined.com
Om vi ska hålla oss till businessklass.se´s primära intresseområden, resor och hotell, skulle det vara intressant att veta:
-i vilken utsträckning använder ni olika bokningssajters on-line-omdömen?
-vilka sajter upplever ni som "ärligast", dvs innehåller minst fejkade omdömen?
Själv har jag blivit synnerligen skeptisk till ex.vis TripAdvisor efter att ett av mina egna omdömen där blivit borttagit och att jag, trots upprepade påstötningar, inte fått någon förklaring till det. Själv fäster jag numera bara avseende vid sajter som redovisar verifierade omdömen, dvs de där endast den som gjort en bokning och genomfört den, kan lämna omdöme. Exempel på sådana sajter är booking.com, hotels.com och hotelscombined.com
Om vi ska hålla oss till businessklass.se´s primära intresseområden, resor och hotell, skulle det vara intressant att veta:
-i vilken utsträckning använder ni olika bokningssajters on-line-omdömen?
-vilka sajter upplever ni som "ärligast", dvs innehåller minst fejkade omdömen?