Senaste nytt

Första klass till New York del 2: Lufthansa First Class A340-600

Vi går ombord genom främre dörren på vår Lufthansa A340-600 som ska ta oss till New York. Planet är i princip fullt med cirka 300 personer ombord fördelade på 58 sätesrader. Men det är inget vi märker i First Class kabinen med åtta platser. Häng med ombord. Flight: LH404 Bolag: Lufthansa Sträcka: Frankfurt-New York JFK…
 
<blockquote>Detta plan var utrustat med Lufthansa FlyNet med Internet via Wifi för &#8364;10.95 per timme eller &#8364;19.95 för 24 timmar.</blockquote>
Det här är något som jag tycker känns väldigt underligt: betalar man 70 000 kronor för "obegränsad" mat och dryck i F, och så kräver de ändå 200 kronor (växelpengar!) extra för internet?!?
 

Lukas2

Medlem
Mycket trevlig läsning och fina bilder. :) Ja, endra dagen ska man väl sitta där... typ när man är 55+ och rik. ;) <br />
BA hade en drive engång i tiden att ifall man betalade fullt pris i BC, ToR, så fick man en uppgradering till First på en av resorna. var ju helt ok. Undra ifall det finns fler bolag som skulle köra på något sånt? Kan ju alltid hoppas.
 

Moco

Medlem
Mycket trevlig läsning, indeed. Noterar dock också avgiften för Internet som i sammanhanget känns lite klumpig.
 
Jag startar en egen tråd för diskussionen om trådlöst internet ombord:<br />
<a href="http://www.businessclass.se/ovrigt/4374-tradloest-internet-ombord-gratis-daligt-dyrt-bra.html" rel="nofollow">http://www.businessclass.se/ovrigt/4374-tradloest-internet-ombord-gratis-daligt-dyrt-bra.html</a>
 

Jacob

Medlem
Tjusigt reportage Martin!<br />
<br />
Min egen erfarenhet gällande klädsel i första klass är precis som du skriver att de flesta är ganska ledigt klädda, man väljer första klass för att få avskildhet och lugn och ro och definitivt inte för att "flasha" och sticka ut. Så man kör vårdad klädsel utan att vara överklädd på något sätt.<br />
<br />
Sen skulle jag nog själv inte sätta mig med jeans och t-shirt, mest för att det skulle kännas lite trist. Inte minst om man vill få ett kort taget på sig i stolen.
 
<blockquote><strong>Rustscheff;45262 wrote:</strong> Trevligt. Provade Du snigelsoppan till förrätt oxå?</blockquote>
<br />
Tyvärr inte - det blev dubbla portioner Kaviar istället. Och jag klagade inte.
 
Toppen